کد خبر: 612041
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۲:۲۵:۱۹
| |

چین گانگ وزیر امور خارجه چین:

به تحریم‌ها علیه پکن پاسخی قاطعانه می‌دهیم

وزیر امور خارجه چین امروز در برلین در واکنش به تحریم‌های اروپایی علیه این کشور،تحریم علیه پکن را به‌شدت و قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

به تحریم‌ها علیه پکن پاسخی قاطعانه می‌دهیم
کد خبر: 612041
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۲:۲۵:۱۹

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر خارجه چین در این دیدار پیشنهادات اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌هایی بر شرکت‌های چینی به بهانه حمایت از روسیه در درگیری‌های اوکراین را محکوم کرد و قول داد تا برای دفاع از کسب‌ و کارهای این کشور «به شدت و قاطعانه» واکنش نشان دهد.

ببه گزارش ایسنا، «چین گانگ» پس از دیدار با همتای آلمانی خود در برلین به منظور ایجاد آمادگی برای رایزنی‌های مشترک برلین و پکن که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود به برلین سفر کرده است.

وی اضافه کرد: چین هیچ سلاحی به مناطق بحران زده ارائه نمی‌کند و قوانینی دارد که صادرات کالاهای دو منظوره را قانون مند می‌کند. تبادل و همکاری عادی بین شرکت‌های چینی و روسی وجود دارد... این موضوع نباید مختل شود.

«چین گانگ» افزود: ما مخالف اعمال تحریم‌های فراسرزمینی یا یک‌جانبه علیه چین یا هر کشور دیگری بر اساس قوانین داخلی یک کشور هستیم. اگر این مسأله رخ دهد، ما به شدت و قاطعانه واکنش نشان خواهیم داد. ما از منافع مشروع کشورمان و شرکت‌هایمان دفاع خواهیم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها