کد خبر: 611901
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۰:۳۳:۴۳
| |

بشار اسد پیش از اجلاس اتحادیه‌عرب به ریاض می‌رود

خبرگزاری «تاس» روسیه از احتمال سفر رئیس‌جمهوری سوریه به ریاض، پس از بازگشت دمشق به اتحادیه‌عرب خبر داد.

بشار اسد پیش از اجلاس اتحادیه‌عرب به ریاض می‌رود
کد خبر: 611901
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۰:۳۳:۴۳

خبرگزاری «تاس» روسیه از احتمال سفر رئیس جمهوری سوریه به ریاض، پس از بازگشت دمشق به اتحادیه عرب خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری «تاس» روسیه از احتمال سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به ریاض، در پی صدور قطعنامه اتحادیه عرب مبنی بر بازگشت عضویت کامل دمشق در این اتحادیه خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» خبرگزاری تاس روسیه روز دوشنبه به نقل از نضال سابی، تحلیلگر لبنانی اعلام کرد که اطلاعاتی از منابع موثق در ریاض و دمشق وجود دارد که حاکی از این انجام سفر پیش از اجلاس سران اتحادیه عرب در ۱۹ مه است.

وی افزود: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مسیر حل اوضاع تنش آمیز منطقه، مخالف خواست آمریکا عمل می‌کند؛ چراکه واشنگتن دهه‌ها است که بر آتش اختلافات عربی و نفرت نژادی می‌دمد.

به عقیده این تحلیلگر لبنانی، ولیعهد عربستان به منظور تحکیم نشست ریاض که اجلاسی برای وحدت گروه‌های عرب تحت رهبری عربستان است، تصمیم به دعوت از بشار اسد به نشست سران عرب گرفته است.

به نقل از میدل ایست نیوز، وی افزود: معتقدم ولیعهد عربستان به هدف خود بسیار نزدیک است؛ چراکه تا شنبه گذشته، هیچ‌کس جرأت پیش بینی موفقیت آمیز بودن نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای عربی در هفت مه در قاهره و گشوده شدن راه به روی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال را نداشت.

این کارشناس لبنانی همچنین نظر خود مبنی بر امکان دعوت از رؤسای جمهوری ایران و ترکیه به ریاض به عنوان میهمانان افتخاری را ابراز کرد و افزود: حضور این مقامات در اجلاس ریاض به معنی پایان مقابله اهل سنت و تشیع در منطقه و شکست کامل طرح بهار عربی با هدف سلطه اخوان المسلمین است.

سابی ادامه داد: پایان جدایی سوریه از کشورهای عربی، قدرت آمریکا و اتحادیه اروپا در حفظ تحریم‌های اقتصادی تحمیلی بر دمشق را به چالش می‌کشد ضمن تضعیف جدی کارآمدی آنان، غرب را وادار به اعتراف به شکست می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها