کد خبر: 611173
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۵:۴۹:۳۳
| |

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه:

زلسنکی یک دست‌نشانده غربی است/ با اربابان او مذاکره می‌کنیم نه خودش

به عقیده وزیر امور خارجه روسیه، انکار آمریکا و اوکراین مبنی بر تکذیب حملات پهپادی به کرملین برای مشخص شدن حقیقت کافی نیست.

زلسنکی یک دست‌نشانده غربی است/ با اربابان او مذاکره می‌کنیم نه خودش
کد خبر: 611173
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۵:۴۹:۳۳

به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در هند، اگر معتقدید چون آمریکا و اوکراین صرفا حملات پهپادی به کرملین را رد می‌کنند، و در نتیجه ما هم باید از آن بگذریم، باید بگویم که چنین چیزی کارساز نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، او گفت: تعدادی از وزرای خارجه در نشست مذکور از جمله بیلاوال بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، حمله پهپادی به کرملین را محکوم کردند. ارزیابی‌های ما درباره حمله به کرملین و اقامتگاه ریاست‌جمهوری روسیه انجام شد. تقریبا تمامی همتایانم از جمله وزیر خارجه پاکستان که گفت‌وگویی با آن‌ها داشتم، این حمله را محکوم کردند و نسبت به دستیابی به حقیقت و شناسایی افراد مسؤول ابراز امیدواری کردند.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه به جای آنکه گمانه‌زنی کند که آیا این حمله بهانه‌ای برای جنگ بوده یا خیر، به این اقدام (حمله پهپادی به کرملین) پاسخ خواهد داد.  مذاکرات برای حل‌وفصل بحران کنونی تنها به اوکراین مربوط نمی‌شود. البته که این مذاکرات دیر یا زود انجام خواهد شد؛ اما نه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین زیرا او یک "دست‌نشانده غربی" است بلکه مذاکرات با "اربابان زلنسکی" انجام خواهد شد.

لاوروف خاطرنشان کرد: «ابتکار حل و فصل چین، به‌ویژه، موضوع جهانی را پوشش می‌دهد که تضمین عدم تقسیم امنیت، رد نقض حاکمیت‌ کشورها و کنار گذاشتن تحریم‌های غیرقانونی است».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها