کد خبر: 610437
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۵:۵۰:۰۱
| |

طرح کنگره آمریکا برای دائمی شدن تحریم‌های ایران

گروهی دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی، قانون ۱۹۹۶ تحریم ایران که در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود را برای همیشه تمدید کنند.

طرح کنگره آمریکا برای دائمی شدن تحریم‌های ایران
کد خبر: 610437
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۵:۵۰:۰۱

 طرح تحکیم تحریم ایران تحت حمایت «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نظر گرفته شده تا قانون ۱۹۹۶ تحریم‌های ایران (ISA) که در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود را برای همیشه تمدید کند. 

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، «این قانون که کنگره باید آن را به طور مستمر تحت یک بند غروب الزامی تمدید کند، به قوه مجریه ایالات متحده اجازه می‌دهد علیه بخش انرژی ایران تحریم‌هایی اعمال کند تا تلاش‌های آن برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را فلج کند». 

مک‌کال در بیانیه ای در خصوص اقدام ضد ایرانی جدید کنگره مدعی شد: قانون تحریم‌های ایران یکی از مهمترین ابزارها در قوانین ایالات متحده برای وادار کردن ایران به کنار گذاشتن رفتار خطرناک و بی‌ثبات‌کننده است. 

طبق این گزارش، گروهی دوحزبی متشکل از ۲۴ قانونگذار آمریکایی از جمله اعضای مجلس نمایندگان «سوزی لی» و «میشل استیل» از این لایحه حمایت می‌کنند. به نوشته هیل، یک قانون همراه هم قرار است در سنا از سوی سناتورها «تیم اسکات»، «مگی حسن» و «جکی روزن» معرفی شود. 

طبق این گزارش، بر اساس قانون تحریم‌های ایران، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند تحریم‌هایی بر صنعت انرژی ایران اعمال کند که سهم بزرگی از تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل می‌دهد که در طول سال‌ها این اختیار افزایش یافته و سایر صنایع ایران را نیز در برگرفته است. 

پیش‌تر هم تلاش‌هایی در کنگره آمریکا برای تمدید دائمی این قانون معرفی شده اما هنوز در هر دو مجلس آمریکا تصویب نشده است. بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و کمیته روابط عمومی آمریکا اسرائیل (آیپک) از طرح تحکیم قانون تحریم ایران که دوشنبه معرفی شد، حمایت می‌کنند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها