کد خبر: 610326
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۰۸:۴۰:۳۸
| |

مقام سازمان ملل:

وضعیت انسانی در سودان در نقطه فروپاشی است

مسئول کمک های بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل متحد پیش از عزیمت به سودان، وضعیت انسانی در این کشور را وخیم دانست و گفت که این شرایط به نقطه فروپاشی رسیده است.

وضعیت انسانی در سودان در نقطه فروپاشی است
کد خبر: 610326
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۰۸:۴۰:۳۸

مارتین گریفیث، مسئول کمک های بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل متحد پیش از عزیمت به سودان، وضعیت انسانی در این کشور را وخیم دانست و گفت که این شرایط به نقطه فروپاشی رسیده است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه ای که پیش از سفر وی به منطقه درگیری در سودان و در تارنمای الکترونیکی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه قرار گرفت، گریفیث حل روشن بحران سودان را توقف درگیری و جنگ در این کشور دانست.

وی افزود: ۲ هفته پیش درگیری در خارطوم؛ پایتخت و دیگر مناطق سودان روی داد و شرایط انسانی در این کشور به نقطه فروپاشی رسیده است.

گریفیث اظهار کرد: دسترسی به مراقبت های بهداشتی فوری برای کسانی که در خشونت زخمی شده اند، بشدت محدود شده که این مسأله خطر مرگ آنها را افزایش می دهد.

همزمان با موافقت طرف‌های درگیر در سودان با تمدید آتش‌بس به مدت سه روز دیگر، منابع خبری از آغاز دوباره درگیری‌ها میان آنها در خارطوم خبر می‌دهند.

شبکه خبری الجزیره بامداد دوشنبه از تیراندازی با سلاح سبک و سنگین در حومه منطقه «شمبات» در شمال خارطوم بحری [در شمال پایتخت سودان] خبر داد.

این شبکه خبری همچنین از شنیده شدن صدا چندین انفجار در اطراف کاخ ریاست جمهوری در خارطوم پرده برداشت.

درگیری‌ها در خارطوم درحالی ازسرگرفته شد که عصر یکشنبه نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه ای اعلام کرد در پاسخ به درخواست های داخلی، منطقه ای و بین المللی و به منظور باز کردن گذرگاه های انسانی و تسهیل در حرکت شهروندان و اتباع خارجی مقیم برای تهیه نیازمندی های خود یا رفتن به مناطق امن، با آتش بس ۷۲ ساعته که از نیمه شب امشب برقرار می شود، موافقت می کنیم.

در این بیانیه آمد که بار دیگر و با وجود نقض مکرر آتش بس از طرف کودتاچیان(ارتش) و باقیمانده های رژیم قبل که به پایگاه ها و پادگان های ما حمله و آشکارا آتش بس را نقض می کنند، بر پایبندی قاطع خود به آتش بس اعلام شده تاکید می کنیم و آن را به سود ملت می دانیم.

نیروهای پشتیبانی سریع مدعی شدند که در طول دوره برقراری آتش بس، بارها با حمله های کودتاگران(ارتش) مقابله کرده که این خود نشانه آشکار فریبکاری آنان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها