کد خبر: 607908
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۰۸:۳۱:۴۳
| |

تداوم درگیری‌ها در سودان؛ بیش از ۱۸۰ کشته و ۱۸۰۰ زخمی طی سه روز

سازمان ملل متحد اعلام کرد که طی سه روز گذشته از آغاز درگیری‌ها در سودان بیش از ۱۸۰ نفر کشته شدند.

تداوم درگیری‌ها در سودان؛ بیش از ۱۸۰ کشته و ۱۸۰۰ زخمی طی سه روز
کد خبر: 607908
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۰۸:۳۱:۴۳

فولکر برتس، رئیس هیأت سازمان ملل در سودان اعلام کرد که طی سه روز گذشته از آغاز درگیری‌ها در این کشور بیش از ۱۸۰ نفر کشته شدند.

به گزارش فارس، برتس در سخنانی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود که همچنین بیش از ۱۸۰۰ نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

به نوشته وبگاه «النشرة»، برتس اوضاع سودان را پیچیده توصیف کرد و افزود که پیش‌بینی اینکه موازنه قدرت در میدان به کدام سمت تمایل دارد، دشوار است.

روز شنبه بود که رسانه‌های محلی از آغاز درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) و ارتش سودان در خارطوم خبر دادند پس از آن، درگیری‌ها به دیگر مناطق سودان کشیده شد . این درگیریها روز دوشنبه برای سومین روز متوالی ادامه داشت.

تلویزیون العربی گزارش داد که هم اکنون درگیری‌های شدیدی با سلاحهای سنگین و نیمه‌سنگین بین نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان در منطقه الجیره واقع در خارطوم در جریان است و خمپاره‌هایی نیز به منازل مسکونی نزدیک به این منطقه اصابت کرده است.

مشاور حقوقی نیروهای پشتیبانی سریع هم خبر داد که این نیروها موفق شده‌اند به صورت کامل، فرودگاه «مروی» را به تصرف خود درآورند. سخنگوی ارتش سودان اما به شبکه العربیه گفت که با تلاش نیروهای پشتیبانی سریع برای حمله به مقرهای نظامی ارتش مقابله خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها