کد خبر: 509591
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۵۶:۱۱
| |

کره‌شمالی:

آمریکا و کره‌جنوبی بابت مانورها با تهدیدات جدیدی مواجه می‌شوند

«کیم یو جونگ» از مقام‌های قدرتمند پیونگ‌یانگ و خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی امروز سه‌شنبه تاکید کرد که کره‌جنوبی و ایالات متحده با برگزاری رزمایش‌های مشترک سالانه، با تهدیدات امنیتی بسیار بزرگتری مواجه خواهند شد.

آمریکا و کره‌جنوبی بابت مانورها با تهدیدات جدیدی مواجه می‌شوند
کد خبر: 509591
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۵۶:۱۱

اعتمادآنلاین| با وجود هشدار کره‌شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مبنی بر اینکه مانورهای سئول - واشنگتن به پیشرفت در روابط دو کره لطمه می‌زند، خبرگزاری یونهاپ امروز از آغاز تمرین مقدماتی کره‌جنوبی و ایالات متحده خبر داد که طی روزهای آتی با رزمایش‌های شبیه‌سازی شده کامپیوتری و بسیار بزرگتر دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای که آژانس خبری کی.سی.ان.ای منتشر کرد، این مانورها را "خودمخرب و ناخواسته" دانست که مردم کره‌شمالی را تهدید کرده و تنش‌ها در شبه جزیره کره را افزایش می‌دهد. او گفت: ایالات متحده و کره‌جنوبی با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر ما و اجرای این مانورهای جنگی خطرناک، با یک تهدید امنیتی جدی‌تر مواجه خواهند شد.

او کره‌جنوبی را بابت برگزاری این مانورها که اندکی پس از وصل شدن مجدد خط تماس پیونگ‌یانگ و سئول به نیت کاهش تنش‌ها بود، به نمایش رفتاری "خیانت‌آمیز" متهم کرد.

مارتین مینرز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از اظهارنظر درباره بیانیه کره‌شمالی خودداری کرده و گفت اظهارنظر درباره مانورها خلاف سیاست‌های آن است. او گفت: تحرکات آموزشی مشترک یک تصمیم دوجانبه میان سئول - آمریکاست و هر نوع تصمیم‌گیری در این رابطه یک توافق مشترک خواهد بود.

یک سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی هم امروز از اظهارنظر درباره مانورهای مقدماتی خودداری کرد و گفت دو کشور هنوز در حال رایزنی درباره زمانبندی، بزرگی و متد این مانورها هستند.

خواهر رهبر کره‌شمالی همچنین گفت اقدامات ارتش آمریکا نشان می‌دهد که صحبت واشنگتن از دیپلماسی یک پوشش ریاکارانه برای تخاصم در شبه جزیره کره است و صلح تنها در صورتی ممکن می‌شود که ایالات متحده نیروهای نظامی خودش را از کره‌جنوبی جمع کند.

این مقام ارشد کره‌شمالی همچنین تاکید کرد، پیونگ‌یانگ "بازدارندگی قاطع" خود شامل "قابلیت حمله قدرتمند پیش‌دستانه" را برای مقابله با تهدید روزافزون ارتش آمریکا تقویت خواهد کرد.

کیم یو جونگ تاکید کرد: واقعیت ثابت کرده است که تنها بازدارندگی عملی، نه کلمات، می‌تواند صلح و امنیت شبه جزیره کره را تضمین کند و تقویت قدرت برای مهار شدید تهدیدهای خارجی برای ما ضروری است. ارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی در نهایت مانورهای نظامی مشترک را آغاز کردند که این بی‌ثباتی بیشتر را تسهیل می‌کند. ما تاسف عمیق خودمان را از این رفتار خیانت‌آمیز مقام‌های کره‌جنوبی ابراز می‌کنیم. ما دفاع ملی و قابلیت‌های حمله قدرتمند پیش‌دستانه را تقویت خواهیم کرد تا به سرعت به هرگونه اقدام نظامی پاسخ دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها