کد خبر: 609902
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۹:۴۵:۲۷
| |

جاوید قربان اوغلی، دیپلمات پیشین ایران:

آزادسازی منابع ایران در کره‌جنوبی؛ گزار‌ه‌ای موازی با توافق هسته‌ای ایران و آمریکا

یک دیپلمات سابق گفت: یکی از مسائلی که برای افکار عمومی آمریکا مهم است آزادسازی زندانی هایشان در سراسر جهان است. این مسئله می‌تواند برای بایدن در آمریکا به عنوان یک دستاورد بزرگ باشد. فرانسوی‌ها و اتریشی‌ها و دیگر کشور‌ها زندانی آزاد کردند، اما آمریکا نتوانسته است.

آزادسازی منابع ایران در کره‌جنوبی؛ گزار‌ه‌ای موازی با توافق هسته‌ای ایران و آمریکا
کد خبر: 609902
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۹:۴۵:۲۷

به گفته جاوید قربان اوغلی، دیپلمات سابق و کارشناس روابط بین الملل، مسئله‌ی آزادسازی منابع مسدود شده ایران در کره جنوبی از چند وقت قبل در حال پیگیری است و موضوع فارغ از توافق هسته‌ای به صورت موازی میان ایران و آمریکا با واسطه‌های مختلف در حال پیگیری است.

به گزارش انتخاب، مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

  • بحث آزادسازی زندانی‌ها و به طور کلی مسائل این چنینی هم برای بایدن مهم است، چون در سیاست خارجی ناکامی‌های زیادی را در مسئله برجام و اوکراین و افغانستان داشته است و باعث شده به دنبال یک دستاورد جدی قبل از انتخابات باشد.
  • یکی از مسائلی که برای افکار عمومی آمریکا مهم است آزادسازی زندانی هایشان در سراسر جهان است. این مسئله می‌تواند برای بایدن در آمریکا به عنوان یک دستاورد بزرگ باشد. فرانسوی‌ها و اتریشی‌ها و دیگر کشور‌ها زندانی آزاد کردند، اما آمریکا نتوانسته است.
  • آزادسازی این پول‌ها نیز باید مشخص شود که در کدام بانک برود و سپس در چه مواردی استفاده شود. از اول هم البته گفته می‌شد این پول‌ها باید در مسائل بشردوستانه هزینه شود. به تعبیر آن‌ها این پول نباید صرف گروه‌های نیابتی شود، الان که این خبر منتشر شده نشان می‌دهد شاهد پیشرفتی در گفتگو‌ها هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها