کد خبر: 609852
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۱:۳۲
| |

تقابل کشتی‌های فیلیپین با چین در دریای چین جنوبی

گارد ساحلی فیلیپین اعلام کرده که دو کشتی این کشور در تقابل با نیروی دریایی چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی حضور داشته و گارد ساحلی چین را به شرکت در "مانورهای خطرناک" در منطقه‌ای مورد مناقشه متهم کرده است.

تقابل کشتی‌های فیلیپین با چین در دریای چین جنوبی
کد خبر: 609852
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۱:۳۲

گارد ساحلی فیلیپین امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین حادثه زمانی رخ داد که ناو نیروی دریایی چین با قایق‌های گارد ساحلی فیلیپین در ۱۳ کیلومتری از جزیره "پاگ آسا" در ۲۱ آوریل عبور کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این صخره در جزایر مورد مناقشه اسپراتلی، که به عنوان جزیره تیتو نیز شناخته می‌شود، در دهه ۱۹۷۰ توسط فیلیپین اشغال شد و اکنون حدود ۴۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند.

گارد ساحلی فیلیپین همچنین اعلام کرد، این رویارویی زمانی رخ داد که ناوچه نیروی دریایی چین به کشتی‌های گارد ساحلی فیلیپین دستور داد تا منطقه را ترک کنند.

رویارویی دیگر دو روز بعد در نزدیکی " Second Thomas Shoal" موسوم به Ayungin Shoal رخ داد که در آن کشتی‌های نیروی گارد ساحلی فیلیپین دو کشتی نیروی دریایی چین را که تاکتیک‌های تهاجمی داشتند، رهگیری کردند.

چین مدعی مالکیت تمامی دریای چین جنوبی است و به احکام صادره از سوی دادگاه بین‌المللی درباره این منطقه مورد بی‌اعتنایی می‌کند.

علاوه بر چین و فیلیپین، کشورهای دیگری چون ویتنام، مالزی، برونئی و همچنین جزیره تایوان مدعی مالکیت دریای چین جنوبی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها