کد خبر: 608647
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۲۰:۲۰:۱۱
| |

مکالمه تلفنی وزیرخارجه ایران، اسرائیل را عصبانی کرد

توافق ایران و اردن مبنی بر ازسرگیری روابط دو کشور برای اسرائیل بسیار نگران کننده است.

مکالمه تلفنی وزیرخارجه ایران، اسرائیل را عصبانی کرد
کد خبر: 608647
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۲۰:۲۰:۱۱

 رسانه های اسرائیلی نسبت به تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اردن و توافق مبنی بر ازسرگیری روابط واکنش نشان دادند.

به گزارش «المیادین»، روزنامه «معاریو» اسرائیل نوشت که توافق ایران و اردن مبنی بر ازسرگیری روابط دو کشور برای اسرائیل بسیار نگران کننده است.

این روزنامه افزود که «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با «ایمن الصفدی»، همتای اردنی خود بر آمادگی تهران برای ازسرگیری روابط فیمابین و همکاری های مشترک تاکید کرده است.

همچنین دو طرف اعلام کردند که برای دستیابی به تفاهم مبتنی بر روابط آینده ساز و همکاری در تحکیم امنیت منطقه تماس های خود را حفظ خواهند کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، روزنامه معاریو نسبت به این گفت و گو که پس از توافق ایران و عربستان صورت می گیرد واکنش نشان داد و آن را باعث نگرانی اسرائیل دانست.

پیش از این، یک پژوهشگر در موسسه مطالعات امنیت ملی اظهار کرده بود که توافق ایران و عربستان با میانجی گری چین نوعی دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای ایران تلقی شده و در زمره موفقیت های اخیر این کشور قرار می گیرد.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» هم نسبت به این توافق واکنش نشان داد و گفت که چنین موضوعی باعث پویایی ایران در بین کشورهای عربی منطقه شده و می تواند منجر به برقراری روابط دیپلماتیک با سایر کشورهای عربی از جمله مصر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها