کد خبر: 608574
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۱۸:۱۲
| |

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن:

پیشرفت در روند مذاکرات با عربستان، بستگی به اقدامات عملی ریاض دارد

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که هرگونه پیشرفتی در روند مذاکرات با ائتلاف سعودی، به اقدامات عملی از سوی ریاض بستگی دارد.

پیشرفت در روند مذاکرات با عربستان، بستگی به اقدامات عملی ریاض دارد
کد خبر: 608574
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۱۸:۱۲

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (جمعه) گفت که جبهه سعودی-آمریکایی باید با اقدامات عملی موجب پیشرفت در مذاکرات شود.

به گزارش فارس، او به شبکه المسیره گفت که دولت صنعاء هیچ اهمیتی به گفت‌و‌گوها و رایزنی‌هایی که با گام‌های عملی عربستان سعودی در حوزه انسانی همراه نشود، نمی‌دهد. الحوثی مطالبات بشردوستانه را اولویت مردم یمن  در  این مذاکرات دانست.

«سلطان السامعی» دیگر عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز به المسیره گفت که هیأت مذاکره کننده و همه طرف‌هایی که با ائتلاف سعودی تعامل می‌کنند باید مذاکرات پیشین و نتایج آن را در نظر داشته باشند.

دور دوم مذاکرات میان ریاض و صنعاء قرار است پس از عید فطر از سر گرفته شود. دور اول مذاکرات در ۲۱ فروردین با سفر «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن به صنعاء صورت گرفت، سفری که از زمان آغاز جنگ یمن بی سابقه بود و طرفین برای نشان دادن حسن نیت خود با آزادی ۹۰۰ اسیر از دو طرف موافقت کردند.

روز گذشته نیز کمیته ملی امور اسرای یمن اعلام کرد که در راستای اجرای دستور  عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انقلاب یمن، ۷۷ نفر از اسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرده است که شامل دهها نفر از افراد بیمار و سالمند است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها