کد خبر: 608227
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۵:۵۶
| |

دیلی گراف گزارش داد:

طرح سری پکن-پاریس برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین

رئیس جمهور فرانسه پس از پایان سفر اخیرش به چین، از طرحی سرّی با پکن برای پایان دادن به جنگ اوکراین و بازگرداندن طرفین درگیر به میز مذاکره تا تابستان سال جاری خبر داد؛ موضوعی که شرکای اروپایی فرانسه دست کم در ابتدای کار چندان به آن خوش بین نیستند وممکن است حتی مکرون را بخاطر همکاری با چین سرزنش کنند.

طرح سری پکن-پاریس برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین
کد خبر: 608227
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۵:۵۶

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از پایان سفر اخیرش به چین، از طرحی سرّی با پکن برای پایان دادن به جنگ اوکراین و بازگرداندن طرفین درگیر به میز مذاکره تا تابستان سال جاری خبر داد؛ موضوعی که شرکای اروپایی فرانسه دست کم در ابتدای کار چندان به آن خوش بین نیستند وممکن است حتی مکرون را بخاطر همکاری با چین سرزنش کنند.

به گزارش ایرنا از دیلی تلگراف، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از طراحی برنامه ای سرّی با چین برای بازگرداندن روسیه و اوکراین به میز مذاکره تا تابستان سال جاری میلادی خبر داد. این برنامه از سوی توبیاس الوود رئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس، طرحی خطرناک اعلام شده و یان دونکان اسمیت رهبر پیشین حزب محافظه کار انگلیس هم رئیس جمهوری فرانسه را دوستی نه چندان قابل اعتماد خوانده است.

امانوئل مکرون در دستوری خطاب به امانوئل بون مشاور سیاست خارجی پیشین خود گفته بود با وانگ یی دیپلمات ارشد چینی برای ایجاد چارچوبی که بتواند به عنوان اساس مذاکرات آینده درباره اوکراین مورد استفاده قرار بگیرد، همکاری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها