کد خبر: 608166
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۰:۳۰:۵۴
| |

جایزه 7 میلیون دلاری واشینگتن برای دریافت اطلاعات یک فرمانده حزب‌الله لبنان

در ادامه سیاست‌های ضد مقاومتی واشنگتن وزارت امورخارجه آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره یک فرمانده حزب‌الله لبنان جایزه تعیین کرده است.

جایزه 7 میلیون دلاری واشینگتن برای دریافت اطلاعات یک فرمانده حزب‌الله لبنان
کد خبر: 608166
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۰:۳۰:۵۴

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت «ابراهیم عقیل»، یکی از فرماندهان حزب الله لبنان شود، تا هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این باره آمده است: ابراهیم عقیل، که به نام «تحسین» نیز شناخته می‌شود، برای شورای جهادی، شاخه نظامی حزب‌الله کار می‌کند. اعلام این جایزه به مناسبت چهلمین سالروز انفجار سفارت آمریکا در بیروت در ۱۸ آوریل  ۱۹۸۳ صورت گرفته است.

برنامه پاداش برای عدالت وزارت خارجه آمریکا نیز در توییتی در این باره نوشت: "۴۰ سال پیش در چنین روزی، سازمان جهاد اسلامی که ابراهیم عقیل از اعضای آن بود، در بمباران سفارت آمریکا در بیروت مشارکت کرد. آیا اطلاعاتی درباره او دارید؟ با ما تماس بگیرید ممکن است واجد شرایط دریافت جایزه باشید."

طبق اعلام این برنامه، در طول دهه ۱۹۸۰، عقیل یکی از اعضای کلیدی سازمان جهاد اسلامی بود که مسؤولیت بمب گذاری سفارت آمریکا در بیروت در آوریل ۱۹۸۳ را بر عهده گرفت.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۵، وزارت خزانه داری آمریکا عقیل را «تروریست» معرفی کرد.

از سوی دیگر، دادستانی فدرال بروکلین آمریکا نیز «ناظم احمد» را با ادعای تامین مالی حزب‌الله لبنان به دور زدن تحریم‌های آمریکا با صادرات صدها میلیون دلار الماس و آثار هنری متهم کرد.

دادستانی فدرال بروکلین اعلام کرد که احمد به همراه سه عضو خانواده و پنج دستیار دیگر در زمینه تجارت الماس و آثار هنری فعالیت می‌کرد و در همین راستا، «ساندار ناگاراجان، متهم به مشارکت در فعالیت با ناظم احمد، روز سه شنبه در انگلیس دستگیر شد.

وزارت خزانه داری آمریکا در سال ۲۰۱۹ تحریم‌هایی را علیه ناظم احمد به اتهام حمایت مالی از حزب الله اعمال کرد. هدف از این اقدام جلوگیری از دسترسی احمد و ۱۱ شرکت مرتبط با او به سیستم مالی ایالات متحده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها