کد خبر: 606906
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۲۱:۵۸:۵۵
| |

اضافه شدن 120 نهاد و فرد روسی به لیست تحریم‌شدگان وزارت خزانه‌داری آمریکا

آمریکا در اقدامی تازه، 120 فرد و نهاد روسی را تحریم کرد.

اضافه شدن 120 نهاد و فرد روسی به لیست تحریم‌شدگان وزارت خزانه‌داری آمریکا
کد خبر: 606906
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۲۱:۵۸:۵۵

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت: تحریم‌های اعمال‌شده توسط وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، بر بیش از ۱۲۰ نهاد و شخص در بیش از ۲۰ کشور جهان، از جمله تسهیل‌کننده‌های فرار از تحریم‌های آمریکا اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ جداگانه ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه تسهیلگران مالی روسیه در سراسر جهان از جمله ترکیه، امارات و چین و افراد و شرکت‌ها وضع کرده است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا به اقدامات خود علیه روسیه و کسانی که از جنگ این کشور در اوکراین حمایت می کنند و تحمیل عواقب شدید بر بازیگران حامی روسیه در کشورهای ثالث ادامه خواهد داد.

همچنین شرکت فناوری هوافضای "هد HEAD" چین که در زمینه تصاویر ماهواره‌ای فعالیت می کند، تحریم شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این شرکت چینی تصاویر ماهواره‌ای از مناطق مختلف اوکراین را در اختیار نهادهای وابسته به واگنر و یوگنی پریگوژین فرمانده این گروه قرار داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت که پنج نهاد و یک فرد که با شرکت دولتی هسته‌ای روس اتم در ارتباط هستند نیز تحریم شده اند. وزارت خارجه آمریکا این شرکت روسی را به استفاده از صادرات انرژی برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر مشتریان خود متهم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها