کد خبر: 606592
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۱۰:۱۹:۱۴
| |

آمریکا: روسیه خبرنگار وال‌استریت ژورنال را دستگیر کرده است

آمریکا مدعی شد که روسیه، ایوان گرشکوویچ خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال را به اشتباه دستگیر کرده و در عین حال اتهامات جاسوسی و پرونده‌سازی علیه این خبرنگار را ساختگی و سیاسی خواند.

آمریکا: روسیه خبرنگار وال‌استریت ژورنال را دستگیر کرده است
کد خبر: 606592
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۱۰:۱۹:۱۴

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: روزنامه‌نگاری جرم نیست. ما اقدام مداوم کرملین مبنی بر "سرکوب صداهای مستقل در روسیه" را محکوم می‌کنیم و چنین چیزی "جنگ علیه حقیقت" است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دولت آمریکا تمامی کمک‌های لازم و مناسب را برای گرشکوویچ و خانواده‌اش فراهم خواهد کرد.

پاتل همچنین خواستار آزادی «پل ولان» تبعه آمریکایی و تفنگدار سابق نیروی دریایی این کشور که حبس ۱۶ ساله خود را در زندان روسیه سپری می‌کند، شد و تاکید کرد که واشنگتن معتقد است که این شخص "به اشتباه" دستگیر شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در تاریخ ۳۰ مارس گرشکوویچ را به جمع‌آوری اطلاعات درباره یک شرکت دفاعی روسیه که جزو اسرار دولتی می‌باشد، متهم کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن به درخواست برای اظهار نظر فوری پاسخ نداد.

روزنامه وال استریت ژورنال مسئله "جاسوسی گرشکوویچ" را رد کرده است. کاخ سفید هم اتهامات جاسوسی علیه این خبرنگار که ۲۰ سال زندان به همراه دارد، "مضحک" خواند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز خواستار آزادی گرشکوویچ شد و آنتونی بلینکن در تاریخ ۲ آوریل طی تماسی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود به نگرانی‌های واشنگتن درباره "دستگیری غیرقابل قبول" این روزنامه‌نگار اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها