ادعای سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

نگران توسعه برنامه هسته‌ای ایران هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان نگرانی دولت این کشور از توسعه برنامه هسته‌ای ایران، از باز بودن درهای دیپلماسی خبر داد.

نگران توسعه برنامه هسته‌ای ایران هستیم
کد خبر: 606509
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۹:۵۶:۵۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری آمریکایی با بیان نگرانی دولت این کشور از توسعه برنامه هسته‌ای ایران، از باز بودن درهای دیپلماسی خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از فاکس‌نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد انتشار برخی گزارش‌ها در خصوص توافق موقت با ایران گفت: «ما در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود، از جمله تروئیکای اروپا هستیم، اما قصد نداریم جزئیات مکالمات دیپلماتیک را بیان کنیم یا به شایعات پاسخ دهیم.»

بر اساس این گزارش، آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد اما این گفت‌وگوها از آن زمان به بعد دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

 به گزارش فاکس نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به خروج یک طرفه دولت سابق این کشور از برجام و بد عهدی طرفهای اروپایی اظهار داشت که درهای دیپلماسی کماکان باز است.

وی ادامه داد: «همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده، ایالات متحده متعهد است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی را ندهد. ما هیچ گزینه‌ای را حذف نکرده‌ایم.»

این در حالی است که ایران بارها اعلام  کرده که برنامه هسته‌ای این کشور مسالمت آمیز است.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه به فاکس نیوز گفت:«ما همچنان نگران گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله عملیات سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم با غنای بالا هستیم.»

این گزارش حاکیست، کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

 جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تاکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها