کد خبر: 605644
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۰۹:۰۲:۵۵
| |

آمریکا تایید کرد؛ سفیر روسیه در واشینگتن احضار شده

احضار سفیر روسیه در واشنگتن برای بررسی وضعیت مربوط به بازداشت یک روزنامه نگار آمریکایی به اتهام جاسوسی، به تایید کاخ سفید رسید.

آمریکا تایید کرد؛ سفیر روسیه در واشینگتن احضار شده
کد خبر: 605644
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۰۹:۰۲:۵۵

«جان کربی»، هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه امروز (چهارشنبه) تایید کرد که «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن 30 مارس گذشته (10 فروردین جاری) برای رایزنی در مورد وضعیت مربوط به بازداشت «ایوان گرشکوویچ»، خبرنگار آمریکایی روزنامه «وال استریت ژورنال» در روسیه به اتهام جاسوسی احضار شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، کربی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره اظهار داشت: می توانیم تایید کنیم که سفیر آنتونوف 30 مارس به وزارت امور خارجه احضار شد و با «ویکتوریا نولند»، معاون وزیر امور خارجه دیدار کرد با این حال چیزی برای اضافه کردن ندارم.

در حالی که این مقام کاخ سفید تاییده کرد که دیدار سفیر روسیه با معاون وزیر امور خارجه آمریکا مربوط به مسئله بازداشت گرشکوویچ بوده، وزارت امور خارجه روسیه تاکنون به طور رسمی در مورد این دیدار اظهار نظری نکرده است.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه نیز یک شنبه هفته جاری در گفت و گوی تلفنی با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن»، مسئله بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال در یکاترینبورگ به اتهام جاسوسی را مطرح کرده و لزوم احترام به تصمیم های اتخاذ شده مقامات کشورش بر اساس قوانین و تعهدات بین المللی را مورد تاکید قرار داده بود.

لاوروف همچنین بر لزوم عدم ایجاد هیاهو از سوی مقامات واشنگتن و رسانه های غربی با قصد آشکار برای سیاسی کردن مسئله بازداشت گرشکوویچ تاکید کرده و گفته بود که وی حین ارتکاب جرم دستگیر شده جایی که تحت پوشش کار خبرنگاری خود برای دستیابی به اطلاعات محرمانه و جمع آوری داده هایی که اسرار دولتی به شمار می آیند، در تلاش بوده و با توجه به واقعیت های اثبات شده فعالیت های غیر قانونی این شهروند آمریکایی نیز، بازداشت وی طبق روال معمول به اطلاع سفارتخانه این کشور در مسکو رسیده در حالی که سرنوشتش را نیز دادگاه تعیین خواهد کرد.

شایان ذکر است که خبرنگار مذکور وال استریت ژورنال در شهر یکاترینبورگ روسیه دستگیر شده و سرویس امنیت فدرال این کشور نیز اعلام کرده که وی در حال جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده برای آمریکا بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها