کد خبر: 605563
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۶:۱۵:۰۴
| |

کشورهای عربی اسلامی:

مسوولیت تشدید تنش‌ها با اسراییل است

کشورهای عربی و اسلامی یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را محکوم کردند مسوولیت تشدید تنش‌ها را با اسراییل دانستند.

مسوولیت تشدید تنش‌ها با اسراییل است
کد خبر: 605563
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۶:۱۵:۰۴

کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، مصر، قطر و اردن یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی در سحرگاه امروز چهارشنبه (پنجم آوریل) و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرده و تل‌آویو را مسئول تشدید خشونت‌ها و تضعیف تلاش‌ها برای آتش‌بس دانستند.

به گزارش فارس، کشورهای عربی و اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای از سوی وزارت‌های خارجه خود منتشر کردند، رژیم صهیونیستی را مسئول تحولات فعلی و آینده در سرزمین‌های فلسطین اشغالی معرفی کرده و خواستار ایفای نقش جامعه بین‌المللی در توقف اقدامات صهیونیست‌ها شدند.

سحرگاه امروز چهارشنبه، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان اسرائیلی با یورش به صحن‌های مسجدالاقصی، نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار داده و حدود ۴۰۰ نفر از آن‌ها را دستگیر کرد. جناح‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین نیز از عرین الاسود تا جنبش حماس، درباره تداوم این جنایات به صهیونیست‌ها هشدار دادند.

کشورهای عربی و اسلامی در حالی مسئولیت بالارفتن درگیری‌ها در فلسطین اشغالی را متوجه تل‌آویو می‌دانند که تنش‌ها در شهر قدس و اطراف آن از زمان تشکیل آخرین کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو در اواخر سال ۲۰۲۲ که رسانه‌های عبری آن را «افراطی‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل» توصیف می‌کنند، تشدید شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها