کد خبر: 602339
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۵:۳۵:۳۷
| |

تشکیلات خودگردان فلسطین:

ایتالیا فلسطین را به رسمیت بشناسد

وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد، کشورش در خط مقدم کشورهایی است که خواهان برقراری صلح در فلسطین هستند. در مقابل تشکیلات خودگردان از ایتالیا خواست تا فلسطین را به رسمیت بشناسد.

ایتالیا فلسطین را به رسمیت بشناسد
کد خبر: 602339
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۵:۳۵:۳۷

آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در توییتی نوشت، ایتالیا در مذاکرات میان فلسطین و اسراییل به راهکار تشکیل دو کشوری متعهد است و این کلید برقراری ثبات در منطقه توسعه‌یافته مدیترانه است.

به گزارش ایسنا، همچنین نخست وزیر فلسطین در دیدار با تایانی از وی خواست، کشورش با توجه به اعتقادش به راهکار تشکیل دو کشوری و تعهدش نسبت به حمایت از آن، ابتکارعمل را به دست بگیرد و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی از تایانی خواست که رم، رژیم صهیونیستی را برای تعهد به توافقات صورت گرفته تحت فشار قرار دهد.

آشتیه در ادامه تاکید کرد، انتخابات قابل تقسیم نیست و باید یکباره و همزمان در سراسر فلسطین از جمله قدس برگزار شود.

این مقام مسئول افزود، در حال حاضر با توجه به پیچیدگی اوضاع، نبود یک ابتکارعمل سیاسی و تشدید تنش از سوی دولت تندرو رژیم صهیونیستی که روی نابودی سیستماتیک راهکار تشکیل دو کشوری و هر فرصت دیگری برای تشکیل کشور فلسطین کار می کند، به رسمیت شناختن کشور فلسطین مهم است.

آشتیه گفت: اسرائیل وارد چندین جنگ علیه سرزمین، ملت و ظرفیت‌های ما شده و اموال ما را به شکل غیر قانونی می‌دزدد، همین شرایط موجب شده وضعیت مالی سختی داشته باشیم و نتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وزیر خارجه ایتالیا تور خود به خاورمیانه را از روز یکشنبه آغاز کرده و به اراضی اشغالی و فلسطین سفر کرده است و قرار است امروز سه‌شنبه در پایان این تور به قاهره برود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها