کد خبر: 605403
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۷:۴۲:۰۲
| |

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد

ژاپن نفت روسیه را بالای سقف قیمتی تعیین‌شده می‌خرد

به گزارش وال‌استریت ژورنال، ژاپن، نفت روسیه را بالاتر از سقف تعیین شده توسط گروه هفت خریداری می‌کند.

ژاپن نفت روسیه را بالای سقف قیمتی تعیین‌شده می‌خرد
کد خبر: 605403
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۷:۴۲:۰۲

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، ژاپن، یکی از کشورهای عضو گروه هفت (G7)، خرید نفت خام روسیه بالاتر از سقف توافق شده 60 دلار در هر بشکه را پس از دریافت تضمین معافیت از سوی آمریکا آغاز کرده است.

به گزارش فارس، توکیو که به شدت به واردات انرژی وابسته است، بر اساس گزارش‌ها این امتیاز را از آمریکا دریافت کرده است. این کشور می‌گوید برای اطمینان از دسترسی به سوخت روسیه به آن نیاز دارد.

یکی از مقامات وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت، توکیو می‌خواهد از دسترسی به فرآورده‌ اصلی میدان ساخالین2، یعنی گاز طبیعی،که مایع شده و به ژاپن ارسال می‌شود، اطمینان حاصل کند.

این مقام اضافه کرد: « ما این کار را با هدف داشتن یک منبع انرژی پایدار برای ژاپن انجام داده‌ایم.»

وی توضیح داد، مقدار کمی نفت خام در کنار گاز طبیعی در میدان ساخالین2 استخراج می شود و باید برای اطمینان از ادامه تولید گاز طبیعی مایع (LNG) فروخته شود.

این مقام آگاه به این روزنامه گفت: «قیمت با مذاکره میان دو طرف تعیین می‌شود.»

به نوشته این گزارش، روسیه نزدیک به 10 درصد واردات گاز طبیعی مایع ژاپن را تامین می‌کند که بیشتر آن از میدان ساخالین 2 است؛ حجم خرید گاز ژاپن از روسیه در سال گذشته 4.6 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است.

میدان ساخالین 2 به جز نفت، گاز طبیعی مایع ژاپن را نیز تامین می‌کند و 9 درصد کل واردات ال‌ان‌جی این کشور و 3 درصد تولید برق آن را تشکیل می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها