کد خبر: 604275
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۶:۲۳:۴۰
| |

آزمایش موشک‌های ابرصوتی در دریای ژاپن توسط روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور موشک‌های ابرصوتی ضد کشتی را بر روی یک هدف ساختگی در دریای ژاپن آزمایش کرده است.

آزمایش موشک‌های ابرصوتی در دریای ژاپن توسط روسیه
کد خبر: 604275
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۶:۲۳:۴۰

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو کشتی یک حمله موشکی را بر ضد یک کشتی شبیه‌سازی‌شده دشمن واقع در فاصله ۱۰۰ کیلومتری انجام دادند. بر اساس این بیانیه، دو موشک هدایت‌شونده ابرصوتی ماسکیت که توانایی حمل کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای دارند، با موفقیت به هدف اصابت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، موشک ماسکیت P-270 که پیمان ناتو آن را SS-N-22 Sunburn می‌نامد، یک موشک هدایت‌شونده ابرصوتی با برد متوسط است که منشا آن به دوران اتحاد شوروی باز می‌گردد و توانایی نابود کردن کشتی‌ها تا فاصله ۱۲۰ کیلومتری را دارد. 

این تمرین شلیک موشک بوسیله نیروی دریایی روسیه یک هفته پس از آن انجام می‌گیرد که دو هواپیمای بمب‌افکن استراتژیک روسیه که توانایی حمل سلاح‌های هسته‌ای را دارند، برای بیش از هفت ساعت به گفته مسکو در یک ماموریت برنامه‌ریزی‌شده بر فراز دریای ژاپن پرواز کردند. 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این تمرین در روز سه‌شنبه در خلیج «پتر کبیر» در دریای ژاپن انجام شده است، اما مکان دقیق‌تر آن را بیان نکرد.

یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن گفت کشوری در برابر عملیات نظامی مسکو هشیار باقی می‌ماند، اما افزود شلیک این موشک‌ها هیچ آسیبی ایجاد نکرده است.

به گفته هایاشی، از هنگام شروع جنگ اوکراین، نیروهای روسیه در خاور دور از جمله در مجاورت ژاپن فعال‌تر شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها