کشف تازه گورستانی پر از مومیایی در مصر

یش از ۲۰۰۰ کله قوچ مومیایی‌شده در معبد ابیدوس متعلق به شاه رامسس دوم در مصر کشف شده است. قدمت این مومیایی‌ها ظاهراً به بیش از ۴۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

کشف تازه گورستانی پر از مومیایی در مصر
کد خبر: 604209
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۰:۵۳:۵۷

 باستان‌شناسان در فاصله ۴۳۵ کیلومتری جنوب شهر قاهره این مومیایی‌ها را پیدا کرده‌اند. مصری‌ها ظاهراً حدود ۱۰۰۰ سال پس از مرگ رامسس دوم این مومیایی‌ها را به یادبود او در این منطقه قرار داده‌اند. دکتر «سامه اسکندر»، رئیس این پروژه اکتشافی می‌گوید باور کلی بر این است که از قوچ‌ها و دیگر حیوانات به‌عنوان پیشکش استفاده می‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان می‌گویند در کنار باقی‌مانده حیوانات، موفق به کشف ساختمان بزرگی شده‌اند که قطر دیوارهای آن به حدود پنج متر می‌رسد. در این ساختمان چندین مجسمه، باقی‌مانده چند درخت، کفش‌های چرمی، لباس و نوعی کاغذ حصیری موسوم به پاپیروس پیدا کرده‌اند.

سامه اسکندر مدعی است که این اکتشاف می‌تواند به تکمیل درک ما از چشم‌انداز شهر باستانی ابیدوس پیش از احداث معبد رامسس دوم کمک کند. این پروژه با کمک محققانی از مؤسسه مطالعات جهان باستان از زیرمجموعه دانشگاه نیویورک آمریکا انجام شده است.

کله

رامسس دوم که با عنوان رامسس بزرگ هم شناخته می‌شود، احتمالاً حدود ۹۰ سال زندگی کرد و یکی از برجسته‌ترین فراعنه مصر به حساب می‌آید. مومیایی خود او در سال ۱۸۸۱ کشف شد و حالا در موزه ملی تمدن مصر در شهر قاهره در معرض نمایش قرار دارد.

از رامسس دوم همچنین با نام یونانی «اوزیماندیاس» یاد می‌شود. او سومین حاکم از دودمان نوزدهم پادشاهی مصر بود که در دوره پادشاهی نوین به شهرت بی‌بدیلی دست یافت. این دوره که به قرن یازدهم تا سوم پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد، باشکوه‌ترین دوره مصر باستان را نشان می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها