کد خبر: 603499
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

افشای دیدار اعلام نشده علی باقری با تروئیکای اروپایی

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده‌ی ارشد هسته‌ای ایران –در مقام معاون وزیر امور خارجه- با مدیران سیاسی وزارت‌های خارجه‌ی سه کشور اروپایی امضاکننده‌ی برجام (بریتانیا، فرانسه و آلمان) دیدار کرده است.

افشای دیدار اعلام نشده علی باقری با تروئیکای اروپایی
کد خبر: 603499
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ۲۰:۰۰:۰۰

دیپلمات‌های ایرانی و اروپایی برای گفتگو با هدف احیای توافق هسته‌ای ۱۳۹۴، در نروژ ملاقات کرده‌اند. منابع متعددی که در جریان این تعامل قرار داشته‌اند، تأیید کرده‌اند که این گفتگوها هفته‌ی گذشته در اسلو انجام شده است.

به گزارش امواج.میدیا، یک منبع بلندپایه در تهران که خواست نامش فاش نشود، می گوید که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده‌ی ارشد هسته‌ای ایران –در مقام معاون وزیر امور خارجه- با مدیران سیاسی وزارت‌های خارجه‌ی سه کشور اروپایی امضاکننده‌ی برجام (بریتانیا، فرانسه و آلمان) دیدار کرده است. 

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا نیز در این تعاملات حضور داشته است. شایان توجه است که رابرت مالی، فرستاده‌ی ویژه‌ی آمریکا در امور ایران به اسلو سفر نکرده است، و در عین حال یک منبع دیگر حضور مورا در این تعامل را نیز زیر سؤال برد و گفت که این مذاکرات بین ایران و سه کشور اروپایی امضاکننده‌ی برجام بوده است.جزئیات دستور کار این تعاملات مشخص نیست. 

این منبع ارشد ایرانی به امواج.میدیا گفت: "این قرار بود که جلسه‌‎ای برای طوفان فکری باشد" و افزود "برای این‌که معلوم شود دیپلماسی دارد کار می‌کند، پیام‌های مثبت بیشتری مورد نیاز است." یکی از دیگر منابع سیاسی درگیر، به طور جداگانه این مذاکرات را "بحثی غیرقابل انتشار" توصیف کرد که حاکی از آن است که موانع همچنان باقی هستند.

با این‌که نشست نروژ کم‌سابقه است، اما این اولین‌بار نیست که این کشور اسکاندیناویایی -که از پیوستن به اتحادیه‌ی اروپا خودداری کرده است- میزبان مذاکرات بین اروپا و ایران شده است. 

منابع متعددی به امواج.میدیا گفته‌اند که ماه‌ها پیش نیز اسلو میزبان مذاکرات "مسیر دو" برای کمک به یافتن راهی برای پیش‌برد برنامه‌ی جامع اقدام مشترک (برجام) -نام رسمی توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ ایران- بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها