کد خبر: 603186
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۱:۲۸:۰۵
| |

هشدار سازمان ملل به گرمایش مداوم زمین و خطر انقراض بشر

آخرین گزارش سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد وضعیت گرمایش مداوم کره زمین بشریت را در معرض انقراض قرار داده است.

هشدار سازمان ملل به گرمایش مداوم زمین و خطر انقراض بشر
کد خبر: 603186
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۱:۲۸:۰۵

آخرین گزارش سازمان ملل درباره وضعیت آب و هوای کره زمین روز دوشنبه منتشر شد و ضمن هشدار مجدد به افزایش مداوم گرمایش زمین اعلام کرد که در صورت عبور از خطوط قرمز، این وضعیت بشریت را با خطر انقراض روبرو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از آسوشیتدپرس، در این گزارش تحقیقات صدها دانشمند برتر جهان درباره وضعیت اقلیمی جهان از زمان اجلاس جهانی آب و هوا در سال 2015 پاریس گردآوری شده است.

آنتونیو گوترش در افتتاحیه نشستی یک هفته‌ای در مورد تغییرات اقلیمی که در شهر اینترلاک سوئیس برگزار شد، هشدار داد که سیاره زمین در حال نزدیک شدن به نقطه بی بازگشت است و باید کشورهای جهان خود را ملزم به توافق یک و نیم درجه سانتیگراد قبل از دوران صنعتی برسانند.

کشورهای جهان هشت سال پیش در پاریس توافق کردند که تلاش کنند افزایش دما را به 1.5 درجه سانتیگراد محدود کنند یا حداقل آن را بسیار کمتر از 2 درجه سانتیگراد نگه دارند. دانشمندان هشدار می‌دهند درصورت گرمایش بیش از این حد بشریت در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

میانگین دمای جهانی از قرن نوزدهم تاکنون 1.1 درجه سانتیگراد افزایش یافته است، اما گوترش هفته گذشته اصرار داشت که حد هدف 1.5 درجه سانتیگراد با کاهش سریع و عمیق انتشار گازهای گلخانه ای در تمام بخش های اقتصاد جهانی ممکن است.

گوترش چندی پیش گفته بود که شرکت‌های تولیدکننده سوخت‌های فسیلی باید مبلغی برای کمک به قربانیان تغییرات اقلیمی صرف کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها