کد خبر: 600707
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۳:۵۴:۲۰
| |

هشدار بی‌سابقه سازمان ملل: 52 کشور بدهکار داریم

یک مقام ارشد سازمان ملل هشدار داده است که برای کمک به 52 کشوری که با مشکلات بازپرداخت بدهی مواجه هستند و برخی از آنها را در معرض خطر فروپاشی قرار می دهد، اقدامات فوری مورد نیاز است.

هشدار بی‌سابقه سازمان ملل: 52 کشور بدهکار داریم
کد خبر: 600707
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۳:۵۴:۲۰

یک مقام سازمان ملل خواستار کمک فوری به برخی کشورهای بدهکار دنیا شد.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ یک مقام ارشد سازمان ملل هشدار داده است که برای کمک به 52 کشوری که با مشکلات بازپرداخت بدهی مواجه هستند و برخی از آنها را در معرض خطر فروپاشی قرار می دهد، اقدامات فوری مورد نیاز است.

«آخیم اشتاینر» رئیس برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفت: 25 کشور از 52 کشور مورد بحث بیش از یک پنجم درآمدهای دولت را صرف خدمات بدهی خارجی می کنند.

اشتاینر در مصاحبه ای در حاشیه اجلاس کشورهای کمتر توسعه یافته (LDC) در دوحه هشدار داد: وضعیت در حال حاضر برای کشورهای در حال توسعه در مورد بدهی ملی واقعاً بسیار بسیار جدی است. آژانس ملل متحد تخمین می زند که 52 کشور یا در مشکل بدهی غوطه ور هستند یا یک قدم با مشکل بدهی و مقروض شدن احتمالی فاصله دارند.

اشتاینر نام کشورهای درگیر را ذکر نکرد اما سازمان ملل هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن خواستار حذف 30 درصدی بدهی خارجی برای 52 کشور به ارزش سال 2021 شد.

ین 52 کشور شامل آرژانتین، لبنان و اوکراین به همراه 23 کشور از کشورهای جنوب صحرای آفریقا، 10 کشور از آمریکای لاتین و دریای کارائیب، و هشت کشور از شرق آسیا و اقیانوسیه بودند.

اشتاینر گفت: بازارهای مالی توجه کافی به این کشورها ندارند زیرا بازارهای 52 کشور تنها سه درصد از بدهی خارجی جهانی را تشکیل می دهند، اما یک ششم جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

روز شنبه نیز دبیرکل سازمان ملل متحد برخی سیاست‌های کشورهای ثروتمند علیه فقرا را نکوهیده و آن را شیطانی خوانده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها