کد خبر: 602685
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۰۸:۰۶:۴۶
| |

دیدار گروسی با انریکه مورا درباره برنامه هسته‌ای ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیدار خود با معاون مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

دیدار گروسی با انریکه مورا درباره برنامه هسته‌ای ایران
کد خبر: 602685
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۰۸:۰۶:۴۶

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیدار خود با «انریکه مورا» معاون مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا خبر داد. 

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، وی در پیامی توئیتری با اشاره به این دیدار نوشت: «تبادل‌نظر به موقع با انریکه مورا در بروکسل با تمرکز ویژه بر تلاش‌های مداوم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تمرکزی بر برنامه هسته‌ای ایران».

گروسی پیش از این نیز با ابراز خوش‌بینی محتاطانه نسبت به افزایش دسترسی بازرسان و بازیابی تجهیزات نظارتی، گفت که در چند روز آینده یک تیم فنی را برای پیگیری تعهدات تهران می‌فرستد. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جریان یک نشست خبری با خبرنگاران به المانیتور گفت: امیدوارم مشکلی پیش نیاید. 

بر اساس این گزارش، گروسی به آمریکا سفر کرده است تا مقام‌های این کشور را در جریان آخرین تحولات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و «نقش سازنده» آژانس در تلاش‌ها برای نجات توافق هسته‌ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) قرار دهد. 

وی افزود: من می دانم که در تهران با چه چیزی موافقت کردم و تیم فنی آژانس را برای کار روی آن به تهران می‌فرستیم. اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را گزارش خواهم کرد. 

گروسی گفت: فعلا باید روند دریافت این ظرفیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی اضافی را آغاز کنیم. این روند ممکن است هفته‌ها یا روزها طول بکشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها