کد خبر: 602176
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۰:۳۰:۴۲
| |

ادعای تازه انگلیس: تهدیدهای تهران بیشتر شده‌ است

دولت انگلیس در نسخه جدید سند «بازنگری سیاست خارجی و دفاعی این کشور» که روز دوشنبه منتشر شد، مدعی افزایش تهدیدات ناشی از ایران شده‌است.

ادعای تازه انگلیس: تهدیدهای تهران بیشتر شده‌ است
کد خبر: 602176
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۰:۳۰:۴۲

در سندی ۵۹ صفحه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، علاوه بر مسائل هسته‌ای، ادعاهای امنیتی درباره تهدید شهروندان انگلیسی و اتهامات بی اساس درباره نقش ایران در منطقه تکرار شده است.

به گزارش مهر، در سند ادعایی یادشده آمده است: «تهدید ناشی از ایران همانطور که با پیشرفت برنامه هسته‌ای، رفتار بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای و اقداماتش در بریتانیا - از جمله ۱۵ تهدید رژیم ایران برای کشتن یا ربودن افراد انگلیسی یا مستقر در بریتانیا – نشان می‌دهد، افزایش یافته است.»

دولت انگلیس همچنین ادعای مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین را که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است، تکرار و ادعا کرده است: مشارکت عمیق چین با روسیه و همکاری رو به رشد روسیه با ایران در پی تهاجم به اوکراین، دو تحولی هستند که نگرانی خاصی دارند.

این سند همچنین به تشکیل گروه ضربت در وزارت امور خارجه انگلیس برای مقابله با آنچه دستکاری خصمانه اطلاعات نامید اشاره کرده و در این رابطه از چین، روسیه و ایران به عنوان کشورهایی نام برده که منافع لندن را در خارج از این کشور تأثیر قرار می‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها