کد خبر: 602092
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۲:۲۶:۵۱
| |

لوکاشنکو در نشست خبری با رئیسی:

در صورت اجرای توافقات امروز با ایران، به سطح روابط ۱۰۰ میلیون دلاری خواهیم رسید

رئیس‌جمهور بلاروس گفت: اگر همه توافقات امروز را اجرایی کنیم، به سطح روابط ۱۰۰ میلیون دلاری خواهیم رسید.

در صورت اجرای توافقات امروز با ایران، به سطح روابط ۱۰۰ میلیون دلاری خواهیم رسید
کد خبر: 602092
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۲:۲۶:۵۱

 الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در نشست خبری مشترک با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران عنوان کرد:  امروز به صورت مفصل همه موضوعات روابط دو جانبه را بررسی کردیم، هر دو موافق بودند که دوره‌ای از توقف در روابط دوجانبه بوده و خوشبختانه از این دوره عبور کردیم، اگر همه توافقات امروز را اجرایی کنیم، به سطح روابط ۱۰۰ میلیون دلاری خواهیم رسید.

به گزارش ایلنا، وی افزود: ما با رئیس‌جمهور رئیسی موافقیم که تحریم دوره و فرصت است و نباید این فرصت کنونی را از دست داد، بسیار خوشحالم بگویم مواضع دو کشور در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی همگون است و هر دو کسور خواهان جهان چند قطبی هستیم.

رئیس‌جمهور بلاروس یادآور شد: دو کشور اعتماد کامل به هم دارند هر دو کشور هم از توسعه روابط استقبال می‌کنند. از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ حجم تبادلات اقتصادی ۳ برابر شده ولی با آنچه باید باشد، فاصله دارد. همه موضوعی که در گذشته درگیرش بودیم، این بود که اسناد مورد توافق اجرا نمی‌شد، امروز تاکید کردیم که توافقات باید بدون حاشیه اجرایی شود و تماس‌ها باید در چارچوب گسترده‌تر ادامه پیدا کند.

لوکاشنکو عنوان کرد: دو کشور از دستاوردهای علمی و فنی خوبی برخوردار هستند، این ابتکارات باید در آینده به مرحله تجاری هم برسند. ۱۸ مارس تاریخ مهمی در رواب دو کشور و سالگرد برقراری روابط دوجانبه ایران و بلاروس است. سی امین سالگرد روابط دو کشور بهانه خوبی است که روابط را به سطح بالاتری ارتقا دهیم که امروز با آقای رئیسی در این رابطه صحبت کردیم.

وی تاکید کرد: همکاری ما در زمینه مختلف از جمله انسانی و بشردوستانه ادامه دارد و در بعد پارلمانی هم ادامه پیدا خواهد کرد. امیدوارم نقشه راه روابط دوجانبه که امروز امضا شد به توسعه هر چه بیشتر و درازمدت روابط دو کشور کمک کند. می خواستم قلبا از اقای رئیسی بابت این مهمان نوازی تشکر کنم برای شما آرزوی موفقیت و برای ملت ایران آرزوی صلح دارم و از اینجا دعوت می‌کنم آقای رئیسی به مینسک پایتخت بلاروس بیاید و ادامه گفت‌وگوها را در آنجا داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها