کد خبر: 602028
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۱:۳۰:۵۸
| |

روزنامه اطلاعات:

توافق ایران و عربستان بدون دخالت آمریکا رخ‌نمایی تغییرات بنیادین در نظام تصمیم‌سازی عربستان است

روزنامه اطلاعات نوشت: برای نخستین این توافق کاملا شرقی، بدون دخالت آمریکا و اروپا رو نمایی می‌شود. اجرایی شدن این راهبرد شرقی در احیای دوباره روابط ایران و عربستان را رخ‌نمایی تغییرات بنیادین در نظام تصمیم‌سازی عربستان و نزدیک‌تر شدن این کشور به محور ایران،روسیه و چین ارزیابی کرد.

توافق ایران و عربستان بدون دخالت آمریکا رخ‌نمایی تغییرات بنیادین در نظام تصمیم‌سازی عربستان است
کد خبر: 602028
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۱:۳۰:۵۸

روزنامه اطلاعات توافق ایران و عربستان بدون دخالت آمریکا را رخ‌نمایی تغییرات بنیادین در نظام تصمیم‌سازی عربستان دانسته است.

به گزارش اطلاعات، برای نخستین بار و با وجود اختلافات متنوع و چند لایه ایران و عربستان این توافق کاملا شرقی، بدون دخالت آمریکا و اروپا به یکباره در پکن رو نمایی می‌شود. همواره باور جهانی این بود که آمریکا دست برتر در هدایت و حل و فصل منازعات بین‌المللی داشته و بدون میانداری این کشور توافق عربستان با ایران محال خواهد بود،از این رو می‌توان اجرایی شدن این راهبرد شرقی در احیای دوباره روابط ایران و عربستان را رخ نمایی تغییرات بنیادین در نظام تصمیم‌سازی عربستان و نزدیک‌تر شدن این کشور به محور ایران،روسیه و چین ارزیابی کرد.

این روزنامه در ادامه اضافه کرده است: عربستان با این همگامی غافلگیر کننده به وضوح نشان داد به دریافت درستی از نقش و اهمیت ایران در جهت تامین مؤلفه‌های امنیت‌ساز خود دست یافته که می‌تواند با استفاده عاقلانه از این مؤلفه، مسیر توسعه و شکوفایی خود را با دشواری کمتری طی کند. به رسمیت شناختن و باورمندی عقلایی این سیاست عربستان توسط ایران، برای بقا و دوام توافق جدید، ضروری به‌نظر می‌رسد‌‎.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها