آغاز بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

آمریکا و کره جنوبی امروز دوشنبه بزرگترین رزمایش مشترک خود در پنج سال اخیر را با نام سپر آزادی آغاز می‌کنند.

آغاز بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی
کد خبر: 601996
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۷:۱۲:۳۸

آمریکا و کره جنوبی امروز دوشنبه بزرگترین رزمایش مشترک خود در پنج سال اخیر را با نام سپر آزادی آغاز می‌کنند.

به گزارش ایرنا از دیجیتال ژورنال، واشنگتن و سئول همکاری‌های دفاعی خود را در مواجهه با تهدیدات نظامی و هسته‌ای فزاینده از سوی همسایه شمالی افزایش داده‌اند.

رزمایش آمریکا و کره جنوبی که سپر آزادی نام دارد، قرار است از امروز دوشنبه به مدت حداقل ۱۰ روز ادامه داشته باشد. پیونگ یانگ هشدار داد که این رزمایش‌ها می تواند به عنوان "اعلان جنگ" تلقی شود.

در اقدامی نادر، ارتش سئول هفته پیش فاش کرد که این ارتش و نیروهای ویژه واشنگتن تمرینات نظامی موسوم به "چاقوی چوبی" را - که شامل شبیه سازی حملات دقیق به تاسیسات کلیدی در کره شمالی است - قبل از سپر آزادی برگزار کرده‌اند. این رزمایش‌ها خشم کره شمالی را برمی‌انگیزد زیرا مقام‌های کره شمالی آنها را تمرینی برای تهاجم می‌دانند.

لیف اریک ایزلی استاد دانشگاه اوها در سئول می‌گوید: «پیونگ یانگ قابلیت‌های نظامی در دست توسعه دارد و می‌خواهد به هر حال آزمایش‌های خود را انجام دهد و دوست دارد از همکاری واشنگتن و سئول به عنوان بهانه استفاده کند».

واشنگتن بارها تعهد خود را برای دفاع از کره جنوبی از جمله استفاده از تمام توانایی‌های نظامی از جمله هسته‌ای تکرار کرده است.

آن چان ایل پژوهشگر فراری از کره شمالی که مؤسسه جهانی مطالعات کره شمالی را اداره می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفت که واشنگتن به طور موثر اذعان کرده است که کره شمالی هرگز برنامه هسته‌ای خود را رها نمی‌کند.

وی افزود: این رزمایش سپر آزادی کم نظیر است به این معنی که از لحاظ کیفی و کمی با تمرینات مشترک قبلی که در سال‌های اخیر برگزار شد، بسیار متفاوت خواهد بود.

انتظار می‌رود کره شمالی که به تازگی خواستار افزایش تصاعدی در تولید تسلیحات از جمله تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی شده است، به طور گسترده با پرتاب موشک به این رزمایش پاسخ دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها