کد خبر: 601508
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۵:۲۵:۳۷
| |

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امضا کرد

دستور رسمی برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) دستور رسمی برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری این کشور در تاریخ ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) را امضا کرد.

دستور رسمی برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری
کد خبر: 601508
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۵:۲۵:۳۷

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، طی سخنرانی در مراسم امضای این حکم، گفت: «با اختیاراتی که در اصل ۱۱۶ قانون اساسی ما داده شده، تصمیم برگزاری زودهنگام انتخابات ۱۸ ژوئن در تاریخ ۱۴ می را امضا کردم. به‌دنبال این تصمیم که فردا در روزنامه رسمی منتشر می‌شود، کمیسیون مرکزی انتخابات تقویم دو ماهه انتخابات را آغاز می‌کند».

اردوغان با بیان اینکه راه خروج از بحران و غلبه بر آثار زلزله اجرای محتاطانه تصمیماتی است که باید با اراده قوی سیاسی اتخاذ شود، گفت: «در حالی که بخشی از کشور برای کشته‌شدگان زلزله فریاد سر می‌دهد، نمی‌توانیم به خاطر محاسبات سیاسی، ناآگاهی بخشی را به گردن ملت بیاندازیم. ترکیه نمی‌تواند تلف کردن بی‌مورد انرژی و زمان را تحمل کند».

طبق این گزارش، وی همچنین افزود: «همه کسانی که برای کاندیداتوری به حزب ما مراجعه کنند، ابتدا حداقل مبلغی را که تعیین می‌شود به عنوان کمک مالی به حساب‌های امداد زلزله آفاد واریز می‌کند. ترکیه نمی‌تواند بدون رفع و رجوع مشکلات زلزله و جبران خسارات اقتصادی، اجتماعی و روانی با اطمینان به آینده خود نگاه کند».

پیش از این، نظرسنجی که توسط مؤسسه «آرِدا» در بازه زمانی بیست‌وسوم تا بیست‌وهفتم فوریه ۲۰۲۳ برگزار شد، نشان داد که حدود نیمی از واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات سراسری، به اردوغان برای ریاست‌جمهوری ترکیه رأی می‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها