کد خبر: 601487
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۳:۰۵:۳۰
| |

مقام سایبری آمریکا:

چین بزرگترین تهدید سایبری علیه واشینگتن است

مقام ارشد حوزه امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا، چین را بزرگترین تهدید پیش‌روی کشورش در حوزه امنیت سایبری دانست و مدعی شد که پکن در ضمن تدارک بالقوه برای دست زدن به عملیاتی نظامی در تایوان، در حال درس گرفتن از جنگ در اوکراین است.

چین بزرگترین تهدید سایبری علیه واشینگتن است
کد خبر: 601487
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۳:۰۵:۳۰

جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا گفت: "روسیه طوفان است، چین تغییرات آب‌وهوایی است. من فکر می‌کنم چین شاهد این حقیقت در اوکراین است که برای تقویت شانس پیروزی در صورت حمله به تایوان، زیر ساخت در خطر قرار گرفته ما را در اختیار بگیرد. به همین دلیل همه ما باید احساس فوریت نسبت به تمامی کارها برای تامین امنیت زیرساخت، ایجاد انعطاف، تعدیل و برتری روانی داشته باشیم تا بتوان در برابر آن نوع حملاتی که آنها به دنبالش هستند عملا تاب آورد."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به ادعای ایسترلی، بزرگترین تهدیدات سایبری علیه آمریکا از سمت روسیه، چین، ایران و کره شمالی است، اما چین در بردارنده بیشترین نگرانی برای آمریکا به لحاظ توان نفوذ به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا است.

وی ادامه داد، آمریکا از زمان به اجرا در آمدن عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، شاهد تلاشی از سوی روسیه برای دست زدن به حملات سایبری بزرگ علیه زیرساخت آمریکا نبوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها