کد خبر: 601206
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۵:۳۰:۰۷
| |

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو :

نمی‌توان احتمال سقوط باخموت را رد کرد

نباید روسیه را دست‌ کم گرفت

دبیرکل ناتو ضمن بیان این که نمی‌توان احتمال سقوط باخموت در چند روز آینده را رد کرد، گفت: «باید اطمینان حاصل کرد که این امر، نقطه عطف در جنگ نخواهد بود». وی در ادامه گفت که «نباید روسیه را دست کم بگیریم».

نمی‌توان احتمال سقوط باخموت را رد کرد
کد خبر: 601206
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۵:۳۰:۰۷

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در خصوص حمله به خط لوله نورد استریم هم اظهارنظر کرد و گفت: نتوانسته‌ایم مشخص کنیم چه کسی پشت حمله به خط لوله نورد استریم بوده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است. 

به گزارش فارس، اظهارات استولتنبرگ درباره باخموت در حالی است که «یوگنی پریگوژین» مدیر و موسس گروه نظامی واگنر روسیه صبح امروز (چهارشنبه، هشتم مارس) در پیامی تلگرامی خبر داد که شرق باخموت تحت کنترل نیروهای روس قرار گرفته است.

هنوز مقام‌های اوکراینی و رسانه‌‎های غربی خبر تسلط نیروهای واگنر روسیه بر شرق باخموت را تایید نکرده‌اند، اما در روزهای اخیر خبرها از پیشروی نیروهای روسیه در باخموت و تنگ شدن حلقه محاصره نیروهای اوکراینی حکایت داشته است.

خبرگزاری فرانسه اخیرا به نقل از یک نظامی اوکراینی نوشت: باخموت سقوط خواهد کرد. ما تقریباً‌ محاصره شدیم. یگان‌ها به تدریج در گروه‌های کوچک در حال عقب‌نشینی هستند».

 

این اظهارنظر در حالی صورت گرفت که روزنامه آلمانی «بیلد» دوشنبه به نقل از منابع دولتی اوکراین از کشمکش داخلی بین ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و ژنرال والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح این کشور در خصوص نبرد باخموت خبر داده بود. طبق این گزارش، این فرمانده اوکراینی هفته‌ها پیش خواستار عقب‌نشینی از باخموت شده بود

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها