کد خبر: 601063
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۱:۱۴:۵۱
| |

زلنسکی، معاون رئیس سرویس امنیتی اوکراین را اخراج کرد

زلنسکی، معاون رئیس سرویس امنیتی اوکراین را اخراج کرد

زلنسکی، معاون رئیس سرویس امنیتی اوکراین را اخراج کرد
کد خبر: 601063
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۱:۱۴:۵۱

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور «الکساندر یاکوشِف»، معاون رئیس سرویس امنیت اوکراین و چند مقام ارشد دیگر را اخراج کرده است.

به گزارش مهر، رئیس اداره حمایت اقتصادی، رئیس اداره حفاظت از اسرار دولتی و صدور مجوزها، رئیس اداره امنیت در منطقه زاپروژیا از دیگر مقاماتی هستند که برکنار شده‌اند.

زلنسکی اواخر تیرماه نیز «ایوان باکانوف» رئیس سرویس امنیت داخلی و رؤسای این نهاد در نواحی مختلف و و همچنین «ایرینا وندیکتووا» دادستان کل کشور را برکنار کرد و پارلمان این کشور نیز با اکثریت آرا، رأی به اخراج آنها دادند.

اداره تحقیقات دولتی اوکراین اوایل مرداد اعلام کرد «ولودیمیر سیوکوویچ»، معاون سابق رئیس شورای امنیت این کشور به اتهام همکاری با سرویس اطلاعات روسیه و مدیریت یک شبکه جاسوسی در خاک اوکراین، تحت بازجویی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، «اولخ کولینیچ»، رئیس سابق سرویس امنیت اوکراین در شبه‌جزیره کریمه هم اخیراً به اتهام عضویت در این شبکه جاسوسی بازداشت شده است.

به نوشته کی‌یف ایندیپندنت، با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، صدها اوکراینی به اتهام خیانت و همکاری با دشمن بازداشت شده‌اند، فرایندی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آن را «پاکسازی خود» می‌نامد.

رئیس‌جمهور اوکراین معمولاً در توضیح برکناری برخی از مقامات امنیتی و شماری از سفرای این کشور می‌گوید «این بخشی از فرآیند معمول دیپلماسی است».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها