کد خبر: 599679
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۲۰:۲۵:۲۷
| |

اظهارنظر عجیب رئیس‌جمهور عراق درباره حمله آمریکا به این کشور

اکثریت مردم عراق معتقدند که حمله نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به عراق به دلیل وحشیانه بودن دیکتاتوری صدام حسین، ضروری بود.

اظهارنظر عجیب رئیس‌جمهور عراق درباره حمله آمریکا به این کشور
کد خبر: 599679
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۲۰:۲۵:۲۷

رئیس‌جمهور عراق در بیستمین سالگرد سقوط صدام، دیکتاتور این کشور، گفت که مردم عراق حمله آمریکا را برای خلاصی از او ضروری می‌دانستند.

به گزارش شفقنا، عبداللطیف الرشید، در گفت و‌گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت که عراق اکنون بیش از هر زمان دیگری آماده بهبود وضعیت معیشتی مردم و غلبه بر مشکلات دو دهه گذشته است.

او افزود: «اکثریت مردم عراق معتقدند که حمله نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به عراق به دلیل وحشیانه بودن دیکتاتوری صدام حسین، ضروری بود. عمده عراقثی‌ها از همه طیف‌های جامعه از کردها و اهل سنت و مسیحیان و شیعیان علیه صدام حسین بودند و این گونه فکر می‌کردند که آمریکا و هم‌پیمانانش برای نجات عراق آمده‌اند».

عبداللطیف الرشید سپس گفت: «عراق با سختی‌ها و مشکلاتی در گذشته مواجه بوده است، از جمله سال‌ها مقاومت علیه نیروهای خارجی، خشونت میان شیعه و سنی و همچنین یورش داعش و اینگونه مشکلات هنوز هم ادامه دارد و چاره‌ای جز آنکه در کنار هم زندگی کنیم، نداریم. باید اجازه داد تا انتخابات دموکراتیک برآمده از ارزش های ما برگزار شود».

او اما در ادامه از مردم عراق به خصوص جوانان خواست تا صبور باشند و به آینده ایمان داشته باشند.

رئیس جمهور عراق در این باره افزود: «بدیهی است برخی چیزها آنطور که امید داشتیم پیش نرفت. هیچ کس انتظار داعش و خودروهای بمب گذاری شده را نداشت. باید از همان ابتدا داعش بررسی و برای مقابله با آن برنامه ریزی و کنترل می‌شد. بهشت شدن عراق پس از سرنگونی صدام افسانه بود».

به گفته رشید، عراق از لحاظ اقتصادی بر بازسازی صنعت و کشاورزی آسیب دیده از سال‌ها درگیری و توسعه ذخایر گاز طبیعی متمرکز است تا به خرید گاز از کشورهای همسایه وابسته نباشد.

وی افزود: با وجود کاهش ارزش پول و تورم ماه های اخیر، آینده عراق که به دلیل تولید فراوان نفت و قیمت های بالای جهانی آن خوب بوده و از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار داشته و احتمالاً یکی از کشورهای جهان است که کسری بودجه ندارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها