روزنامه جمهوری اسلامی انتقاد کرد:

تحویل سفارت افغانستان به طالبان؛ «لکه سیاه» کارنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تحویل دادن سفارت به یک گروه نامشروع و تروریستی علاوه بر مخاطرات امنیتی زیادی که دارد، به عنوان لکه سیاهی در پرونده روابط ایران و افغانستان ثبت خواهد شد و سابقه درخشان تعامل مثبت جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان را زیر سوال خواهد برد.

تحویل سفارت افغانستان به طالبان؛ «لکه سیاه» کارنامه جمهوری اسلامی
کد خبر: 599526
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به تحویل سفارت افغانستان در تهران به طالبان معترض شده و با تاکید بر تروریست بودن طالبان و لزوم حمایت از مردم افغانستان هشدار داده این اقدام به عنوان لکه سیاهی در پرونده روابط ایران و افغانستان ثبت خواهد شد.

به گزارش جمهوری اسلامی، تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران برای تحویل دادن سفارت افغانستان در تهران به طالبان، واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. علاوه بر اصحاب رسانه و فعالان سیاسی داخل کشور، مردم افغانستان نیز از این تصمیم متعجب شده‌اند. آنچه موجب تعجب ناظران سیاسی در داخل و خارج شده اینست که جمهوری اسلامی ایران، خواست یک گروه متکی به اسلحه که بدون انتخابات و براساس زد و بند با آمریکا بر افغانستان سلطه پیدا کرده و بعد از 18 ماه هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است را بر خواست مردم افغانستان که هرگز حاکمیت این گروه را به عنوان حکومت مشروع قبول نکرده ترجیح داده است. 

در ادامه مطلب جمهوری اسلامی تاکید شده است: برای نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته نیست سفارت افغانستان را به گروهی تحویل بدهد که نه مقبولیت مردمی دارد و نه از مشروعیت بین‌المللی برخوردار است. مسئولان و دولتمردان ایرانی باید به این نکته بسیار مهم توجه کنند که حاکمیت گروه طالبان بر افغانستان، موقت است و مردم این کشور مصمم به زایل نمودن آن هستند. تحویل دادن سفارت به یک گروه نامشروع و تروریستی علاوه بر مخاطرات امنیتی زیادی که دارد، به عنوان لکه سیاهی در پرونده روابط ایران و افغانستان ثبت خواهد شد و سابقه درخشان تعامل مثبت جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان را زیر سوال خواهد برد. راه درست اینست که جمهوری اسلامی ایران، حامی مردم افغانستان باشد و در تصمیم خود در زمینه تحویل سفارت به طالبان تجدید نظر کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها