کد خبر: 599247
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۸:۱۷:۳۳
| |

اعتمادآنلاین گزارش داد

در نمایشگاه نظامی ابوظبی چه گذشت؟/ حضور جنجالی روسیه و اسرائیل

به گزارش المانیتور در این نمایشگاه هم متحدان سیاسی و هم رقبا، داشته های خود را در حوزه نظامی و تسلیحات در بازار بی طرف امارات متحده عربی به نمایش گذاشتند.

در نمایشگاه نظامی ابوظبی چه گذشت؟/ حضور جنجالی روسیه و اسرائیل
کد خبر: 599247
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۸:۱۷:۳۳

نمایشگاه دوسالانه تسلیحات ابوظبی پس از پنجمین و آخرین روز برگزاری آن در روز جمعه، میلیاردها دلار در قراردادهای مربوط به محصولات نظامی و فناوری تولید درآمد داشته است.

به گزارش المانیتور در این نمایشگاه هم متحدان سیاسی و هم رقبا، داشته های خود را در حوزه نظامی و تسلیحات در بازار بی طرف امارات متحده عربی به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات ( وام) ، در چهار روز اول نمایشگاه بین المللی دفاع (IDEX) و نمایشگاه دفاع دریایی (NAVDEX) ، حدود 5.46 میلیارد دلار در کل معامله شد.

بیش از 1300 غرفه‌دار از 65 کشور در بزرگترین نمایشگاه نظامی خاورمیانه و شمال آفریقا که 30 سال است با تعداد رو به رشدی از شرکت‌کنندگان روبه رو است، شرکت کردند.  بخش اعظم معاملات 5 میلیارد دلاری تا پایان این دور از نمایشگاه متعلق به گروه EDGE گروه دولتی تسلیحات نظامی و فناوری‌های مرتبط امارات متحده عربی بود که به نوعی از اسپانسرهای این نمایشگاه هم محسوب  می شود.

یکی از بزرگترین معاملات این شرکت، قرارداد صادراتی بیش از 1 میلیارد دلاری با نیروی دریایی آنگولا برای ساخت و صادرات ناوگانی متشکل از کشتی های کوروت 71 متری بود. تقریباً 2.5 میلیارد دلار با نیروهای مسلح امارات متحده عربی برای تهیه مهمات هدایت شونده دقیق Thunder و Desert Sting 25 EDGE در میان سایر فناوری ها امضا شد.

وزارت دفاع امارات اعلام کرد که با شرکت ملی واردات و صادرات فناوری هوانوردی چین (CATIC) برای خرید 12 فروند هواپیمای L15، با امکان خرید 36 هواپیمای دیگر از همین نوع در آینده، قرارداد امضا خواهد کرد.

به گفته وزارت امور خارجه اسرائیل، وزارت دفاع اسرائیل اولین غرفه ملی خود را در اولین روز این نمایشگاه افتتاح کرد. بیش از 30 صنعت دفاعی پیشرو اسرائیل فناوری های خود را از جمله سامانه های دفاع هوایی، سامانه های و موشکی، سامانه های هوایی بدون سرنشین و غیره ارائه کردند.اولین مشارکت اسرائیل حدود دو سال و نیم پس از امضای توافقنامه ابراهیم در سپتامبر 2020 صورت گرفت که در ابتدا روابط بین اسرائیل، امارات و بحرین را عادی کرد.  

بلومبرگ در روز اول این نمایشگاه گزارش داد که صنعت دفاعی روسیه نیز علیرغم تحریم های غرب به دلیل جنگ با اوکراین، نمایندگانی در این نمایشگاه داشت. روسیه بیش از 200 سلاح از مهمات گرفته تا سیستم‌های دفاع هوایی و تانک‌ها را به نمایش گذاشت که مقامات روسی گفتند قبلاً در شرایط جنگی واقعی آزمایش شده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایتارتاس روسیه گزارش داد که مسکو جدیدترین سامانه موشکی ضد هوایی Tor-M2 خود را ارائه کرد که قادر است پهپادها و سایر اهداف پیچیده هوایی را از بین ببرد.

الکساندر میخائیلوف که ریاست هیات روسی شرکت کننده در این نمایشگاه را بر عهده داشت در این باره می گوید : علاقه بین المللی به کار ما در این نمایشگاه ثابت کرد که روسیه شریک قابل اعتمادتری در همکاری های نظامی-فنی نسبت به رقبای غربی است. روسیه فناوری نظامی را با قیمت های پایین تر و بدون ملاحظه های ژئوپلیتیکی می فروشد.

هزینه های دفاعی امارات در سال گذشته بالغ بر 22.5 میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود این میزان در سال 2027 با نرخ رشد مرکب سالانه 4.8 درصد به 28.6 میلیارد دلار برسد. به گزارش المانیتور مقام های اماراتی از بیم تهدیدهای ایران اقدام به افزایش فاحش بودجه نظامی کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها