کد خبر: 599008
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۸:۲۶:۲۵
| |

چرا مکرون بودجه نظامی فرانسه را افزایش داد؟

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه طی سخنرانی سال نو خود در پایگاه هوایی مونت دو مارسان در جنوب غربی فرانسه گفت:فرانسه ارتش هایی آماده برای مقابله با چالش های قرن داشته و خواهد داشت.

چرا مکرون بودجه نظامی فرانسه را افزایش داد؟
کد خبر: 599008
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۸:۲۶:۲۵

حمله روسیه به اوکراین باعث نابودی درک اروپایی از امنیت شده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، با تخصیص میلیاردها دلار به ارتش آلمان بدان واکنش نشان داد.

به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از اشپیگل، فرانسه نیز در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری است: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می خواهد از سال 2024 تا 2030، در مجموع حدود 400 میلیارد یورو در بودجه نظامی فرانسه سرمایه گذاری کند. ماکرون طی سخنرانی سال نو خود در پایگاه هوایی مونت دو مارسان در جنوب غربی فرانسه گفت: «فرانسه ارتش هایی آماده برای مقابله با چالش های قرن داشته و خواهد داشت.» 

فرانسه باید خود را با عصر جدیدی که در آن انواع تهدیدها وجود دارد، که برخی ناشی از جنگ‌های قدیمی بوده و برخی دیگر بی‌سابقه هستند، وفق دهد.

ماکرون گفت: بودجه نظامی که حدود یک سوم بیشتر است، باید در خدمت فرانسه باشد تا «آزادی، امنیت، رفاه و جایگاه ما در جهان» را تضمین کند. رئیس جمهوری همچنین خواستار نوسازی زرادخانه هسته ای فرانسه شد. استراتژی نظامی باید نقش این کشور را به عنوان یک قدرت جهانی مستقل تقویت کند. بر این اساس، قرار است بودجه سرویس مخفی نظامی نیز 60 درصد افزایش یابد.

ماکرون بودجه جدید را «برنامه تحولی» برای تطبیق ارتش با درگیری‌های با شدت بالا خواند. از سال 2019 تا 2025، بودجه نظامی بالغ بر 295 میلیارد بوده و در خدمت بازسازی ظرفیت هایی بود که در دهه های گذشته صرفه جویی شده بود. البته هنوز مبلغ 400 میلیارد قطعی نیست و این پیشنهاد قرار است ماه مارس در مجلس بررسی شود.

اخیرا دبیرکل ناتو بحثی را درباره هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو آغاز کرد. در حال حاضر کشورها قرار است دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای دفاع هزینه کنند، اما این رقم باید حداقل میزان ممکن باشد.

نمایندگان کشورهای ناتو و سایر کشورهای حامی اوکراین اکنون در پایگاه هوایی ایالات متحده آمریکا در رامشتاین آلمان درباره کمک های نظامی بیشتر به اوکراین بحث می کنند. موضوع اصلی این نشست، تحویل احتمالی تانک های جنگی است. آلمان به ویژه تحت فشار است تا از مخالفت خود با تحویل تانک های لئوپارد 2 به اوکراین دست بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها