کد خبر: 598674
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

امیرعبداللهیان:

مقامات آژانس به تهران می‌آیند/ امیدوارم با گروسی به دور از هیجانات سیاسی به توافق برسیم

وزیر امور خارجه از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

مقامات آژانس به تهران می‌آیند/ امیدوارم با گروسی به دور از هیجانات سیاسی به توافق برسیم
کد خبر: 598674
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۳:۰۰:۰۰

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

به گزارش انتخاب، امیرعبداللهیان افزود: امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای و بمب اتمی نبوده و نخواهد بود و فتوای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نیز بر این موضوع تأکید دارد.

وزیر خارجه ادامه داد: از نقش مثبت و سازنده عراق در تحولات منطقه‌ای همواره استقبال کرده‌ایم. ما از سیاست عراق در جهت گشایش و توسعه مناسبات با کشورهای منطقه، عربی و جهان اسلام استقبال کرده‌ایم و با نگاه مثبت به این مسئله مهم توجه داریم.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که عراق همواره در مسیر گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، مذاکرات وین و جمع بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی اقدامات مثبت و سازنده‌ای را انجام داده است.ما آمادگی داریم بر مبنای مذاکرات قبلی و با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مسیر جمع بندی نهایی مذاکرات انجام شده در وین قدم برداربم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: بار دیگر از حسن استقبال و گفت‌وگوهای بسیار مهم و ارزشمندی که امروز با حضور مقامات عالیرتبه ایران و عراق در وزارت امور خارجه داشتیم، تشکر و ابراز خرسندی می‌کنم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها