کد خبر: 598408
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۰۹:۲۴:۵۳
| |

مدودف، معاون شورای امنیت روسیه:

بایدن قبل از سفر به کی‌یف تضمین امنیتی گرفته است

معاون شورای امنیت روسیه گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا قبل از سفر به اوکراین تضمین‌های امنیتی دریافت کرده بود، اما توضیح نداد که چه کسی این تضمین‌ها را به جو بایدن داده است.

بایدن قبل از سفر  به کی‌یف تضمین امنیتی گرفته است
کد خبر: 598408
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۰۹:۲۴:۵۳

دیمیتری مدودف نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری پیشین روسیه که اکنون معاون شورای امنیت این کشور است، گفت: «بایدن که قبلا تضمین‌های امنیتی دریافت کرده بود، سرانجام به کی‌یف رفت.»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک مدودف روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: «او وعده تسلیحات زیادی داد و با رژیم نئونازی سوگند وفاداری یاد کرد و البته خواب‌ و خیال‌های متقابل زیادی هم برای پیروزی با سلاح‌های جدید و افراد شجاع وجود داشت!»

دیمیتری مدودف گفت که کشورهای غربی «کاملا صادقانه» سلاح و پول به دست کی‌یف می‌رسانند. او تصریح کرد: در مقادیر بسیار زیاد، این روند به تشکیلات نظامی-صنعتی کشورهای ناتو اجازه می‌دهد تا پول دربیاورند و سلاح‌هایی را برای فروش به تروریست‌ها در سراسر جهان بدزدند.

بایدن روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده، برای دیدار با همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی و ابراز حمایت از کی‌یف، به اوکراین سفر کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر به نقل از کاخ سفید گزارش داده بود که واشنگتن اندکی پیش از سفر بایدن به اوکراین، «برای اطمینان از عدم درگیری»، با مسکو در تماس بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها