کد خبر: 598212
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۹:۵۸
| |

شورای امنیت درباره کره‌شمالی جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است به درخواست ژاپن برای بررسی اقدامات اخیر کره شمالی از جمله شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما، جلسه اضطراری تشکیل دهد.

شورای امنیت درباره کره‌شمالی جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد
کد خبر: 598212
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۹:۵۸

بعد از آزمایش‌های موشکی کره شمالی طی روزهای اخیر، شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم به ورود دوباره به مساله تنش‌زایی‌های پیونگ‌یانگ گرفت.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که نشست اضطراری شورای امنیت در ساعت ۱۵:۰۰ روز دوشنبه (به وقت محلی) برای بررسی اقدامات تحریک‌آمیز و مشکل‌زای کره شمالی برگزار می‌شود.

بر این اساس، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن گفته بود که کشورش خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره شلیک‌های موشکی کره شمالی در روزهای هجدهم تا بیستم فوریه، شده است.

کره شمالی در یک ماه و بیست روزی که از سال جاری میلادی می‌گذرد ۳ بار آزمایش موشکی انجام داده است. این رقم برای سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۷ آزمایش موشکی بود که نگرانی شدید کره جنوبی، ژاپن و آمریکا را درپی داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱

    یکی نیست به شورای بی خاصیت ضدامنیتی بگه کره شمالی ازراه زمینی و دریایی هم به چین وهم به روسیه مرزداره. اگه بجای کره جنوبی بود.خیلی وقت پیش ازپا در می آمد. پس کسی جلوی تجارت زمینی‌ رونمیتوانه بگیره. درودبر کره شمالی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها