کد خبر: 588095
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۰۸:۳۴:۲۱
| |

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی:

ژاپن به عواقب خطرناک راهبرد جدید نظامی‌اش پی خواهد برد

کره شمالی سه‌شنبه راهبرد نظامی جدید ژاپن را محکوم و اعلام کرد که توکیو به خطرناک بودن اقداماتش پی خواهد برد.

ژاپن به عواقب خطرناک راهبرد جدید نظامی‌اش پی خواهد برد
کد خبر: 588095
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۰۸:۳۴:۲۱

کره شمالی سه‌شنبه راهبرد نظامی جدید ژاپن را محکوم و اعلام کرد که توکیو به خطرناک بودن اقداماتش پی خواهد برد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در اظهاراتی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، گفت: ما همچنان با اقدامات عملی نشان خواهیم داد که تا چه اندازه از تلاش‌های ناعادلانه و حریصانه ژاپن برای تحقق بخشیدن به بلندپروازی‌هایش نگران و ناخرسندیم.

وی همچنین از آمریکا بخاطر «تحریک و تشویق ژاپن به تسلیح مجدد و تهاجم دوباره» انتقاد کرد.

این مقام که نامش ذکر نشده است، افزود که راهبرد نظامی جدید ژاپن به «سیاست تهاجم جدید» رسمیت می‌بخشد و تغییری اساسی در محیط امنیتی شرق آسیا ایجاد می‌کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ژاپن از بزرگترین برنامه نظامی خود بعد از جنگ جهانی دوم رونمایی کرد. در این راهبرد جدید بر «قابلیت ضد حمله»، «هزینه‌های دفاعی» و «تجدید ساختار نظامی» تاکید شده است.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اظهاراتی جداگانه گفت که تحریم‌ها نمی‌تواند برنامه موشکی این کشور را متوقف کند.

وی تاکید کرد: کره جنوبی سخت تلاش می‌کند تا تحریم‌های بیشتری علیه ما وضع شود. اما در شرایطی که حق بقا و توسعه ما تهدید می‌شود چرا باید از تحریم بترسیم و متوقف شویم.

خبرگزاری یکشنبه کره شمالی اعلام کرد، اداره ملی توسعه هوافضای پیونگ یانگ (NADA) آزمایش مهمی در ارتباط با پرتاب ماهواره جاسوسی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهائه» در شمال غربی این کشور انجام داده است.

گارد ساحلی ژاپن نیز بامداد یکشنبه اعلام کرد، کره شمالی ۲ موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.

شلیک این دو موشک بالستیک سه روز پس از آن انجام شد که کره شمالی اعلام کرد یک «موتور سوخت جامد با رانش بالا» برای یک سلاح راهبردی جدید آزمایش کرد.

آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی همواره رزمایش‌های مشترکی انجام می‌دهند و تحریم‌های بین‌الملی گسترده‌ای علیه پیونگ یانگ وضع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها