کد خبر: 598205
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۰:۵۷:۳۴
| |

معاون مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم»:

اسرائیل با چهار فروند اف16 دمشق را هدف قرار داده

معاون مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه اعلام کرد که حمله بامداد یکشنبه رژیم اسرائیل به دمشق با چهار فروند جنگنده «اف-۱۶» انجام شد.

اسرائیل با چهار فروند اف16 دمشق را هدف قرار داده
کد خبر: 598205
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۰:۵۷:۳۴

اولگ گورینوف، معاون مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه اعلام کرد که حمله اسرائیل به دمشق که منجر به کشته و مجروح شدن شماری و ویرانی در این شهر شد، توسط چهار فروند جنگنده F-۱۶ انجام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وی در این باره تصریح کرد: ۱۹ فوریه از ساعت ۰۰:۲۲ تا ۰۰:۲۷، چهار جنگنده تاکتیکی F-۱۶ نیروی هوایی اسرائیل از بلندی‌های جولان حمله موشکی را انجام دادند که منجر به تخریب ساختمان‌های موسسه هنرهای فنی و علوم کاربردی و مرکز فرهنگی در منطقه «کفرسوسه» دمشق شد.

گورینوف ادامه داد، طبق اعلام طرف سوری این حمله پنج کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشت.

در همین حال، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که صنعاء حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در دمشق را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که چنین حملاتی نقض آشکار حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه است.

وزارت خارجه یمن در ادامه تاکید کرد: این حمله تایید کرد که دشمن صهیونیستی، دشمن همیشگی و ابدی امت عربی و اسلامی است. از جامعه جهانی می‌خواهیم که به نقش خود برای محکومیت تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی که با منشور سازمان ملل و تمامی اصول و کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد، عمل کند.

این وزارتخانه در ادامه همبستگی خود با دولت و ملت سوریه را اعلام و بر حق دمشق برای اتخاذ اقدامات و تدابیر مناسب در راستای دفاع از خود تاکید کرد.

ارتش سوریه یکشنبه اعلام کرد: ساعت ۰۰:۲۲ بامداد یکشنبه دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جولان اشغالی به سوریه حمله‌ کرد و طی آن، برخی مناطق در شهر دمشق و حومه آن از جمله مناطق مسکونی را هدف قرار داد که پدافند موشکی به مقابله پرداخت و بیشتر موشک‌ها را ساقط کرد.

در این بیانیه آمده بود: شماری منزل مسکونی تخریب شده و خسارت مادی به برخی از محله‌های دمشق و حومه آن وارد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها