مقتدی صدر:

مردم سوریه با مرگ روبرو هستند؛ به تحریم پایان دهید

رهبر جریان صدر با درخواست رفع کامل تحریم و محاصره سوریه، گفت که محاصره اقتصادی صرفا باعث نابودی ملت‌ها می‌شود.

مردم سوریه با مرگ روبرو هستند؛ به تحریم پایان دهید
کد خبر: 597705
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۴:۳۴:۲۵

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در صفحه توئیتر خود با اشاره به درد و رنج‌های مضاعف مردم سوریه در پی زلزله شدید ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ از همه کشورهای جهان خواست تا تحریم‌ها و محاصره اقتصادی سوریه را به طور کامل لغو کنند.

به گزارش فارس، او نوشت: «هرگونه تحریم اقتصادی علیه دولت‌ها به هیچ وجه منجر به نتایج مورد نظر کشورهای استعماری نمی‌شود، جز اینکه به بدبختی و گرسنگی مردم می‌انجامد؛ اگر هدف و غایت تحریم کنندگان این بوده باشد، باید گفت که به خوبی برآورده شده است».

مقتدی صدر افزود: «مردم سوریه از ویرانی‌ها، بیماری‌ها، گرسنگی، فقر، تروریسم، بی عدالتی و کمبود سوخت، بی بضاعتی مالی و نبود روحیه و دیگر مشکلات رنج می‌برند».

او در ادامه پرسید: «این چه ظلمی است که به آن‌ها می‌رود؟ آیا به خاطر جولان و اسرائیل است یا برای به زانو درآوردن آن‌ها در برابر غرب استعمارگر؟».

رهبر جریان صدر با مخاطب قرار دادن همه کشورهای جهان نوشت: «مردم سوریه از همه جهات با مرگ روبرو هستند، بنابراین باید اتحادی برای نجاتشان و رفع محاصره کامل از آن‌ها تشکیل یافته و حقوقشان با عزت و کرامت داده شود؛ چرا که مردم سوریه مستحق زندگی هستند، آن‌ها مردمانی هستند که از شیعه و اهل سنت به مخالفت با ظلم و تروریسم و اشغالگری برخواسته‌اند؛ پس نباید تنها گذاشته شوند تا بمیرند».

سید مقتدی صدر با تأکید بر اینکه مردم سوریه از ابتدایی‌ترین حقوق زندگیشان محروم مانده‌اند، افزود: «نتیجه محاصره جز مرگ و تروریسم و ازهم پاشیدگی، مهاجرت اجباری و آوارگی، فساد، سرقت منابع و بیماری  چه بوده است؟ کدام دموکراسی و آزادی که غرب ادعای آن را دارد از این مجرا به دست می‌آید؟».

او با خطاب قرار دادن مردم سوریه به آن‌ها نیز گفت که صبر و تقوای الهی را در پیش بگیرند و مشکلات همچون ابری است که با صبر و وحدت مردم سوریه از بین می‌رود و قلوب مردم عراق با آن‌هاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها