کد خبر: 597638
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۰۷:۴۳:۵۰
| |

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا:

با رئیس‌جمهور چین گفت‌وگو می‌کنم اما عذرخواهی نه

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دو هفته پس از ساقط کردن بالون چینی بر فراز حریم هوایی کشورش گفت که با شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت وگو خواهد کرد اما برای سرنگونی این بالون عذرخواهی نخواهد کرد.

با رئیس‌جمهور چین گفت‌وگو می‌کنم اما عذرخواهی نه
کد خبر: 597638
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۰۷:۴۳:۵۰

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی افزود که انتظار دارد با شی جین پینگ رئیس جمهور درباره بالون تجسسی آن کشور گفتگو کند.

به گزارش ایرنا، بایدن گفت که ارتباط خود را با رئیس جمهور چین حفظ خواهد کرد اما درباره هدف قرار دادن بالون چینی عذرخواهی نمی کند.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: "از ابتدای دولتم، ما به دنبال رقابت هستیم، نه درگیری با چین. ما به دنبال یک جنگ سرد جدید نیستیم. اما عذرخواهی نمی کنم و رقابت خواهیم کرد. "

وی با اشاره به اقدامات اخیر دولت آمریکا در محدود کردن فعالیت شرکت هایی که با برنامه هوافضای چین همکاری دارند و محدود شدن آنها به فناروی هوافضای آمریکا و متحدانش افزود که اکنون می دانیم بالون های چینی به چه مناطقی پرواز کرده اند.

تارنمای آکسیوس پیش از این،در گزارشی نوشت که یک مقام آمریکایی ادعا کرد که چین در گذشته بالون های نظارتی مشابه را بر فراز بیش از ۴۰ کشور در پنج قاره به پرواز درآورده است.

بایدن همچنین اظهار داشت که ایالات متحده آمریکا در حال تدوین قوانین سختگیرانه ‌تری برای ردیابی، نظارت و شلیک احتمالی به اشیای هوایی ناشناخته است.

رئیس جمهور آمریکا به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت خود دستور داده است تا رهبری یک «تیم بین‌ سازمانی» را برای بررسی رویه‌های ایالات متحده آمریکا پس از ساقط کردن بالون چینی و سه شئی ناشناس دیگر برعهده گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها