کد خبر: 597097
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۰۸:۵۷:۱۴
| |

ارتش آمریکا:

از بالون چینی حسگرهای کلیدی جمع‌آوری اطلاعات کشف کردیم

ارتش آمریکا می‌گوید از بالون‌ چینی که هدف قرار داده تجهیزات الکترونیکی به دست آورده است.

از بالون چینی حسگرهای کلیدی جمع‌آوری اطلاعات کشف کردیم
کد خبر: 597097
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۰۸:۵۷:۱۴

ارتش ایالات متحده اعلام کرد که از بالون جاسوسی مظنون چینی که توسط یک جت جنگنده آمریکایی در سواحل کارولینای جنوبی در 4 فوریه سرنگون شده بود، تجهیزات الکترونیکی حیاتی، از جمله حسگرهای کلیدی که احتمالاً برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شوند، بازیابی کرده است.

به گزارش شفقنا و به نقل از فرانس24 فرماندهی شمالی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: خدمه توانسته‌اند بقایای قابل توجهی را از سایت بازیابی کنند، از جمله تمام سنسورهای اولویت دار و قطعات الکترونیکی شناسایی شده و همچنین بخش‌های بزرگی از سازه.

بالون چینی که پکن جاسوسی بودن آن را انکار می کند، یک هفته بر فراز ایالات متحده و کانادا پرواز کرد تا اینکه رئیس جمهور جو بایدن دستور سرنگونی آن را صادر کرد. این موضوع روابط بین واشنگتن و پکن را تیره کرد و باعث شد دیپلمات ارشد آمریکا سفر به چین را به تعویق بیندازد.

این امر همچنین منجر به جست و جوی ارتش ایالات متحده در آسمان برای یافتن اشیایی که توسط رادار ضبط نشده بودند، شد که در نهایت به سه شلیک بی سابقه در سه روز بین جمعه و یکشنبه انجامید.

در همین حال وزیر دفاع آمریکا گفته از سه پرنده‌ای که به دست نیروی هوایی آمریکا سرنگون شده‌اند هیچ اثر یا زباله‌ای نیافته است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید هم گفت: اشیایی که طی چند روز گذشته بر فراز آمریکای شمالی ساقط شده‌اند بدون سرنشین بوده و به نظر نمی‌رسد سیگنال‌های ارتباطی ارسال کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها