کد خبر: 597417
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۷:۳۵:۳۱
| |

نگرانی از دکل‌های مخابراتی «هوآوی»

نام شرکت چینی هوآوی در چندین پرونده جاسوسی مهم، از جمله در مقر اتحادیه آفریقا نیز مطرح است.

نگرانی از دکل‌های مخابراتی «هوآوی»
کد خبر: 597417
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۷:۳۵:۳۱

نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشته که در گفتگو با چند متخصص تجهیزات مخابراتی دریافته که اغلب آنتن‌هایی که در اطراف محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ قرار دارند، متعلق به شرکت چینی هوآوی است و این موضوع بار دیگر مسئله نفوذ چین را در اروپا برجسته کرده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ که قرار است این هفته در هتلی در این شهر جنوب آلمان آغاز شود، میزبان مقامات اطلاعاتی و سران کشورها از جمله کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، و صدها وزیر و مقام خارجی خواهد بود.

احتمال اتصال تلفن‌های همراه و تجهیزات الکترونیکی این مقامات به آنتن‌های مخابراتی شرکت هوآوی نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده و در بحبوحه‌ تنش‌ها بین واشینگتن و پکن بر سر بالن‌هایی که در آسمان آمریکای شمالی ساقط شده‌اند، این نگرانی‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده‌اند.

در سال‌های اخیر صدور مجوز برای تامین‌کنندگان سخت‌افزارهای چینی شبکه «فایو جی» برای حضور در بازار اروپا، به محل اختلاف میان برلین و واشینگتن تبدیل شده است.

نشریه پولیتیکو می‌گوید نگاه‌ها در میان متحدان غربی به استفاده از تجهیزات هوآوی برای تامین ارتباطات اینترنتی از جمله اینترنت نسل پنجم متفاوت است. برخی از کشورهای غربی اتکای بیش از حد به یک شرکت چینی را با اتکای اروپا به روسیه برای تامین نیازهای انرژی خود مقایسه می‌کنند که می‌تواند جغرافیای سیاسی اروپا را به مخاطره بیاندازد.

اما برخی نیز نگرانند دسترسی هوآوی به تجهیزات و داده‌ها در شبکه‌های تلفن همراه اروپایی، به ویژه در مناطقی که اهمیت حیاتی و حساسیت بالایی دارند، امنیت غرب را تهدید کند.

نام شرکت چینی هوآوی در چندین پرونده جاسوسی مهم، از جمله در مقر اتحادیه آفریقا نیز مطرح است.

این گزارش که روز دوشنبه ۲۴ بهمن منتشر شد، می‌افزاید آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا سنگری برای شرکت هوآوی در میان کشورهای غربی محسوب می‌شود. تخمین زده می‌شود که آلمان برای ۵۹ درصد از شبکه‌ نسل پنجم خود به فناوری چینی متکی است. این وابستگی قبلا در شبکه‌ی نسل چهارم معادل ۵۷ درصد تخمین زده می‌شد.

پولیتیکو از یک کارشناس امنیت شبکه نقل کرده که اگر به درصد تجهیزات چینی در آلمان نگاه کنید، می‌توان گفت که این کشور ناامن‌ترین کشور اروپاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها