کد خبر: 596863
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۸:۴۵:۴۳
| |

گِلن ون هرک ژنرال نیروی هوایی آمریکا:

منشاء اشیاء پرنده ساقط شده اخیر هنوز مشخص نیست

ژنرال نیروی هوایی ایالامت متحده که وظیفه حفاظت از حریم هوایی این کشور را بر عهده دارد، به خبرنگاران گفت: ارتش آمریکا قادر به شناسایی منشاء و ماهیت سه شیء اخیر ساقط شده و اینکه چگونه در آسمان معلق می‌مانند، نبوده است.

منشاء اشیاء پرنده ساقط شده اخیر هنوز مشخص نیست
کد خبر: 596863
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۸:۴۵:۴۳

گِلن ون هرک ژنرال نیروی هوایی ایالامت متحده که وظیفه حفاظت از حریم هوایی این کشور را بر عهده دارد، به خبرنگاران گفت: ارتش آمریکا قادر به شناسایی منشاء و ماهیت سه شیء اخیر ساقط شده و اینکه چگونه در آسمان معلق می‌مانند، نبوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پنتاگون اعلام کرد که جت‌های جنگنده ارتش آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی یک شیء هشت ضلعی را بر فراز دریاچه هورون ساقط کردند که این آخرین حادثه از زمانی است که بالون مشکوک چینی، نیروهای امنیتی آمریکای شمالی را در حالت آماده‌باش قرار داد.

این چهارمین شیء پرنده‌ای بود که در مدت کمی بیش از یک هفته بر فراز آمریکای شمالی توسط یک موشک آمریکایی سرنگون شد.

ون هرک رئیس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD)، گفت: ما به دلایلی این اجسام سرنگون شده را «اشیاء» می‌نامیم و از گذاشتن نام «بالون» بر آنها خودداری می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا وجود موجودات فرازمینی را رد کرده‌اید یا خیر؟»، گفت: هنوز چیزی را رد نکرده‌ایم.

هرک افزود: پی بردن به این موضوع وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی و ضدجاسوسی آمریکا است.

ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده در ادامه با اشاره به اینکه آخرین شیء پرنده ساقط شده احتمالاً در آب‌های کانادا افتاده است، به خبرنگاران گفت: ارتش تلاش خواهد کرد شیء ساقط شده بر فراز دریاچه هورون را بازیابی کند تا درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند.

همچنین یکی دیگر از مقامات دفاعی که خواست نامش فاش نشود، متعاقباً گفت: ارتش هیچ مدرکی دال بر فرازمینی بودن این اشیاء مشاهده نکرده است.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک جنگنده F-۱۶ ایالات متحده در ساعت ۲:۴۲ بعدازظهر (به وقت محلی) یکشنبه، شیء پرنده را بر فراز دریاچه هورون در مرز ایالات متحده و کانادا ساقط کرد.

رایدر افزود: اگرچه این شیء تهدید نظامی به شمار نمی‌رفت اما می‌توانست به طور بالقوه با ترافیک هوایی داخلی تداخل داشته و خطرساز باشد زیرا در ارتفاع ۶ هزار و ۱۰۰ متری حرکت می‌کرد و ممکن بود قابلیت‌های نظارتی داشته باشد.

یک مقام آمریکایی نیز که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: به نظر می‌رسد که این شیء پرنده، ساختاری هشت ضلعی با رشته‌هایی که از آن آویزان است دارد اما محموله قابل تشخیصی ندارد.

پنتاگون اعلام کرد: گمان می‌رود این شیء همان چیزی است که به تازگی بر فراز مونتانا در نزدیکی سایت‌های نظامی حساس کشف و باعث بسته شدن حریم هوایی ایالات متحده شد.

این حادثه پرسش‌هایی را در مورد سیل اشیاء غیرمعمولی که در هفته‌های اخیر بر فراز آسمان آمریکای شمالی ظاهر شده و تنش‌ها را با چین بالا برده‌اند، مطرح کرده است.

دبی دینگل یکی از نمایندگان کنگره ایالات متحده و یکی از چندین قانونگذار میشیگان که ارتش را برای سرنگونی شیء مورد تشویق قرار داد، گفت: ما به حقایقی در مورد اینکه آنها از کجا سرچشمه می‌گیرند، هدف آنها چیست و چرا تعداد آنها در حال افزایش است نیاز داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها