احتمال سفر لوکاشنکو به تهران/ هم‌پیمان پوتین در اروپا به ایران سفر می‌کند؟

دو کشور درحال برنامه‌ریزی برای سفر رییس‌جمهور بلاروس به ایران هستند

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس دو کشور در حال برنامه ریزی برای سفر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به تهران در نیمه اول ماه مارس سال جاری هستند.

احتمال سفر لوکاشنکو به تهران/ هم‌پیمان پوتین در اروپا به ایران سفر می‌کند؟
کد خبر: 596741
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۲۰:۱۵:۰۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس اعلام کرد که دو کشور در حال برنامه ریزی برای سفر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به تهران در نیمه اول ماه مارس سال جاری هستند.

به گزارش ایسنا، سعید یاری، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که از سوی سفارت کشورمان در بلاروس برگزار شد ، انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را ارمغان آورنده استقلال واقعی، عزت و اعتماد به نفس ملی و « ما می توانیم » برای مردم ایران دانست و گفت: علی رغم تحریم های بی سابقه و گسترده کشورهای سلطه جو، ایران توانسته گام های بلندی در جهت رشد و توسعه همه جانبه کشور در حوزه های مختلف علمی، صنعتی و فنآوری های نوین برداشته و اکنون، در بسیاری از زمینه ها، رتبه های اول منطقه ای و رتبه های برتر جهانی را احراز نماید.. امروز، ایران جزء هشت کشور دنیاست که توانسته چرخه کامل سوخت هسته ای را ایجاد نماید.

وی همچنین جمهوری اسلامی ایران را معتقد به گفت‌وگو و مذاکره در چارچوب احترام به حق حاکمیت ملی و حقوق برابر کشورها دانست که مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر و اعمال تحریم علیه آنها را محکوم می کند.

وی در ادامه عنوان داشت: روابط با همسایگان و نیز کشورهای دوست و همسو، منجمله جمهوری بلاروس، از اولویت های سیاست خارجی دولت جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، می باشد.

یاری در پایان گفت: دو کشور در حال برنامه ریزی برای سفر الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس به تهران در نیمه اول ماه مارس سال جاری هستند.

در این مراسم،  الکساندر راگوژنیک، وزیر صنعایع بلاروس، عدالت اجتماعی، اتکا به ظرفیت های داخلی، خودکفایی در بخش‌های کلیدی اقتصاد، مقاومت مصمم در برابر فشار تحریم‌ها، پیشرفت در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، را تنها بخشی از  دستاوردهای مهم تاریخ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

وی در ادامه سخنان خود، دستاورد اصلی تقویت روابط دوجانبه را افزایش سه برابری حجم مبادلات میان دو کشور دانست و تلاش برای رسیدن به سطح استراتژیک جدیدی از تعامل را برای دو کشور ضروری عنوان کرد.

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با حضور تعدادی از دولتمردان بلاروسی از جمله وزیر صنایع، معاون وزیر خارجه، معاون وزیر صنایع، مفتی اعظم بلاروس، رئیس مجمع اهل بیت بلاروس، سفرا و دیپلمات های خارجی، نمایندگان اتاق بازرگانی، دانشگاه ها، مدیران  شرکتهای اقتصادی، نمایندگان احزاب و ایرانیان مقیم برگزار شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها