کد خبر: 594048
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۲۰:۴۳:۳۷
| |

سرما در افغانستان همچنان قربانی می‌گیرد؛ افزایش قربانیان به ۱۶۶ نفر

یک مقام مسئول در افغانستان از کشته شدن دست‌کم ۱۶۶ نفر بر اثر موج سرمای شدیدی که این کشور را فراگرفته، خبر داد.

سرما در افغانستان همچنان قربانی می‌گیرد؛ افزایش قربانیان به ۱۶۶ نفر
کد خبر: 594048
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۲۰:۴۳:۳۷

سرمای سخت در افغانستان همچنان قربانی می‌گیرد و طبق اعلام یک مقام در این کشور، دست‌کم ۱۶۶ نفر بر اثر موج سرمای شدیدی که این کشور را فراگرفته، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش میزان، به نقل از «دیلی استار»، افغانستان از ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) به دلیل دمای منفی ۳۳ درجه سانتیگراد همراه با بارش گسترده برف، بادهای شدید و قطعی منظم برق در حال تجربه یخبندان است.

آژانس‌های امدادی قبل از بروز سرما هشدار داده بودند که بیش از نیمی از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان با گرسنگی روبرو هستند، در حالی که نزدیک به چهار میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند.

وزارت مدیریت بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد که بر اساس داده‌های ۲۴ استان از ۳۴ استان این کشور، تعداد قربانیان طی هفته گذشته ۸۸ نفر افزایش یافته و اکنون به ۱۶۶ نفر رسیده است.

«عبدالرحمن زاهد»، یکی از مقامات این وزارتخانه، گفت که مرگ و میرها ناشی از سیل، آتش‌سوزی و نشت بخاری‌های گازی است که خانواده‌های افغانستانی برای گرم کردن خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

حدود ۱۰۰ خانه ویران یا آسیب دیدند و نزدیک به ۸۰ هزار دام که یک کالای حیاتی برای فقرای افغانستان بود نیز در سرما تلف شدند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در این هفته ۱۷ نفر در یک روستا در شمال شرق ولایت بدخشان به دلیل شیوع عفونت حاد تنفسی جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها